ט' אייר התשפ"ד
17.05.2024

בתוך שלוש שעות הצילו צוותי מד"א שני תינוקות מחנק

בטווח זמן של שלש שעות הצילו כוחות מד"א שתי תינוקות מחנק. "היינו חייבים לעשות הכל כדי לא לאבד את ילד המקסים", משחזר הפראמדיק • מד"א מזכיר להורים: למדו עזרה ראשונה

בתוך שלוש שעות הצילו צוותי מד"א שני תינוקות מחנק

יום מוצלח לצוותי מד"א ברחבי הארץ: אתמול (ד) יכלו מתנדבי מד"א להביט אל היום לאחור בסיפוק, ולסכם יום מוצלח של הצלת חיים חדשים שזה מקרוב באו לעולם, עם הצלתם של שני תינוקות ממוות.

המקרה הראשון אירע ביישוב טלמון, שאל מרפאתו הוזעקו כוחות מד"א לטיפול בפעוט שנחנק. "בסיטואציה הזאת, כאב לילדים קטנים התגובה הרגשית שלנו כצוותים וותיקים ומיומנים מפתיעה אותי כל פעם מחדש, הרגשתי שחייו של הילד 'בורחים' לי מבין הידיים, נלחמתי על חייו והתפללתי בלבי בזמן פעולת ההחייאה שאנחנו חייבים לעשות הכול, אבל הכול, כדי לא לאבד את הילד המקסים הזה ולהציל את חייו", משחזר הפראמדיק פיני גרינברג שהגיע למקום.

גרינברג, שמבדיקה שטחית נוכח לדעת כי הילד נחנק מפיסת לחם, פתח במאבק עיקש על חיי הפעוט. לאחר שהצליח לייצב את מצבו פונה הפעוט לבית החולים שערי צדק, כשבמחצית הדרך לירושלים הפעוט החל כבר לנשום בכוחות עצמו, ובכניסה למיון הפעוט החל בוכה וחזר להכרה מלאה.

כעבור שלוש שעות, בשעה 18:30, התרחש המקרה השני: קריאה נוספת במוקד מד"א מרחב ירושלים, על תינוק כבן חודשיים אשר נחנק באחד משכונות העיר במהלך האכלתו.

צוותים של מד"א שהוזעקו למקום מצאו את התינוק בידי אימו שעמדה נסערת וחסרת אונים, כשהוא כחול וללא נשימה. הצוותים החלו מייד בביצוע פעולת החייאה במהלכם שב ליבו של התינוק לפעום מחדש והוא פונה במצב קריטי, כשהוא מונשם ומחוסר הכרה לבית החולים הדסה הר הצופים. לאחר כשעתיים בישר סגל ביה"ח לצוות מד"א כי חיי התינוק ניצלו בזכותו והוא שב לנשום בכוחות עצמו.

מד"א חוזר ומזכיר להורים על חובתם כהורים האחראים לחיי ילדיהם, לעבור קורס החייאה במד"א, על מנת שידעו לטפל בילדיהם במצבי חירום ולא יעמדו חסרי אונים עד הגעת הצוותים המקצועיים של מד"א. "הקורס שנמשך כארבע שעות כולל הסבר לגבי טיפול במקרה השתנקות - חנק של פעוט וכן הסבר לגבי החייאה במקרה של מוות בעריסה".
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד