ח' ניסן התשפ"ד
16.04.2024
"אם תראה נכונות"

ביידן: נוכל לחזור להסכמים מול איראן

על רקע חיסול מפקד הגרעין: הנשיא הנבחר של ארה"ב ג'ו ביידן מצהיר כי אם איראן תחזור לקיים את ההסכם, ארה"ב תשוב לחתום עליו | באיראן כבר הודיעו בעבר כי טהרן מוכנה לחזור להסכם בתמורה לביטול הסנקציות

ביידן: נוכל לחזור להסכמים מול איראן
נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן צילום: מתוך האינסטגרם שלו

על רקע חיסולו של המדען הראשי של איראן, מוחסן פחריזאדה, אומר הנשיא הנבחר ג'ו ביידן בראיון ל"ניו יורק טיימס" כי "אם איראן תחזור לקיים בקפידה את הסכם הגרעין משנת 2015, ארה"ב תחתום עליה".

ביידן אמר כי הממשל בראשותו מוכן לחזור למשא ומתן עם הרפובליקה האיסלאמית "אם היא מראה נכונות לעמוד בהתחייבויותיה". הנשיא הנבחר הודה כי איראן ממשיכה בפיתוח טילי דיוק ארוכי טווח, אך אמר כי "הדרך האופטימלית להתמודד עם האיום ולהשיג יציבות מסוימת באזור היא חזרה להסכם הגרעין".

ביידן הוסיף כי אם איראן תשיג נשק גרעיני, מדינות אחרות באזור, כמו סעודיה, מצרים, טורקיה ואחרות, יצטרפו במהירות גם למירוץ. "והדבר האחרון שאנחנו צריכים בחלק הזה של העולם הוא הצטברות יכולת גרעינית", טען ביידן.

שר החוץ האיראני מוחמד ג'וואד זריף אמר לפני שבועיים כי טהרן תהיה מוכנה לחזור להסכם הגרעין משנת 2015 אם ביידן יבטל את הסנקציות עם כניסתו לתפקיד.

כזכור כפי שדווח ב'בחדרי חרדים' פרשנים בכירים בעולם טענו, כי חיסולו של המדען מוחסן פחריזאדה שהוביל את איראן להשגת נשק גרעיני בשני העשורים האחרונים, מאיים לשבש את מאמץ הנשיא הנבחר ג'ו ביידן להחיות את הסכם הגרעין באיראן, עוד לפני שיוכל להתחיל בדיפלומטיה שלו עם טהראן, כך טען, דייוויד סנגר ב'וושינגטון פוסט'.

"הסיבה להתנקשות בפחריזדה לא הייתה כדי לעכב את פוטנציאל המלחמה באיראן, אלא כדי לעכב את הדיפלומטיה", כך כתב ביום שישי בטוויטר, מארק פיצפטריק, דיפלומט לשעבר במשרד החוץ האמריקני.

"אם האיראנים יגיבו" כותב סנגר, "ויתנו לטראמפ עילה לפתוח בתקיפה לפני שהוא עוזב את תפקידו בינואר, ביידן יירש בעיות גדולות יותר מאשר 'הריסות' דיפלומטיות".

איראן ג'ו ביידן הסכם הגרעין האיראני חיסול באיראן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד