כ"א תמוז התשפ"ד
27.07.2024

נאות הפסגה תובעת מהמדינה: 171 מיליון ש'

חברת 'נאות הפסגה', בבעלות פנחס זלצמן, הבונה במודיעין עילית, תובעת מהמדינה 171 מיליוני שקלים • העילה לתביעה: הנזקים וההפסדים שנגרמו לה בגלל ההקפאה • תחילתו של גל תביעות?

שכונת נאות הפסגה במודיעין עלית
שכונת נאות הפסגה במודיעין עלית

תביעה בודדת או תחילתו של גל תביעות שישטוף את משרד הביטחון בנחשול זועף?

חברת נאות הפסגה מודיעין עילית, הנמצאת בבעלות ר' פנחס זלצמן, הבונה בעיר מודיעין עילית 2,300 דירות ומתחמים לתעסוקה ומסחר, הגישה תביעה לפיצויים בסך 171 מיליון שקל נגד המדינה, בשל נזקים שנגרמו לה, לטענתה, כתוצאה מהקפאת הבנייה בשטח בו היא בונה.

התובענה הוגשה לוועדת התובענות שהוקמה מכוח החלטת וועדת השרים לענייני ביטחון לאומי, ומפורטות בה כלל הנזקים הישירים שנגרמו לה לרבות הוצאות, תשלומים ועוד.

על פי התביעה, שהוגשה באמצעות עו"ד אודי ארד, החברה רכשה מהמדינה בשנת 2001 זכויות בקרקעות בעיר מודיעין עילית שנמצאת מעבר לקו הירוק. לפי תוכנית בניין עיר (תב"ע) מתוכננות להיבנות על קרקעות אלה כ-2300 יחידות דיור בארבע שכונות - 454 יחידות מהן כבר נמכרו ואוכלסו. כן אמור להיבנות מרכז ענק למסחר ותעסוקה.

לטענת החברה, החלטת הממשלה על הקפאת הבניה למשך עשרה חודשים, שבאה לאחר החלטת אלוף הפיקוד בדבר הוצאת צו להפסקה זמנית של הבנייה, שנבעה מהצורך של המערכת הצבאית לתכנן מחדש את העתקת תוואי גדר ההפרדה הקיימת באזור מודיעין עלית - פגעה בחברה הן מבחינה כלכלית, שכן החברה התחייבה אל מול רוכשי דירות, הן מבחינת המערכת הבנקאית המלווה את הפרויקט, הן מבחינת הספקים, הן מבחינת מחזיקי אגרות החוב של החברה והן מבחינת תדמיתה של החברה בציבור, שכתוצאה מאירועים אלו נפגעה קשות ועד כה החברה טרם קיבלה מענה הולם וטיפול בתיקון הנזקים שנגרמו לה על ידי החלטת הממשלה.

בתביעתה דורשת חברת הבנייה מהמדינה לפצותה על הנזקים הישירים הנובעים מאי יכולתה לממש את הבנייה וכן לפצותה עבור פוטנציאל הרווח שלה.

החברה מוסיפה בכתב התביעה כי היא על סף קריסה כתוצאה מהקפאת הבנייה, ומודיעה כי אם לא יתקבל הסכום הדרוש כפיצוי מהמדינה לא תוכל להמשיך להתקיים.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד