י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
ההתבטאויות נחשפות

מינוי פרקליט המדינה החדש ממשיך לעורר סערה

פרקליט המדינה הנבחר תקף בפני חברי וועדת האיתור את הפרקליטות, שהוא מבקש לעמוד בראשה "הציבור לא מתחיל להאמין בפרקליטות בתיקים של נבחרי ציבור", עם זאת חברי וועדת האיתור בחרו בו לתפקיד. גפני תקף במקביל: הוא לא ראוי להיות פרקליט מדינה

מינוי פרקליט המדינה החדש ממשיך לעורר סערה
פרקליט המדינה, עו"ד עמית איסמן צילום: משרד המשפטים

עורך דין עמית איסמן, מי שמכהן כפרקליט מחוז מחוז חיפה, ימונה לפרקליט המדינה הבא, כך הכריעה ביום שני פה אחד וועדת האיתור למשרת הפרקליט. בהחלטתה קובעת הוועדה כי עו"ד איסמן בלט מעל כל יתר המועמדים במכלול השיקולים שנבחנו ונמצא המתאים ביותר לתפקיד. אמש נחשפו האמירות החריפות אותן השמיע לחברי וועדת האיתור, שלמרות הביקורת החריפה שהייתה שזורה באמירותיו, קיבלו את התכנית שלו לשקם את הפרקליטות. 

על פי הדיווח ב'כאן 11' אמר איסמן לחברי וועדת האיתור כי "הפרקליטות איבדה חלק מהלגיטימציה הציבורית שלה". עוד הוסיף איסמן לתקוף "לא די לומר שמקבלים ביקורת. הציבור לא מתחיל להאמין בפרקליטות בדיוק בתיקים של נבחרי ציבור, אם לא האמין בה קודם".

למרות הביקורת החריפה שהשמיע, בהחלטתם למנות את איסמן לפרקליט המדינה כתבו החברים כי "בהופעתו המרשימה בפני הוועדה, ניכרה היכרותו המעמיקה של עו"ד איסמן עם מערכת אכיפת החוק ועם המערכת הממשלתית בכללותה. עו"ד איסמן הציג משנה סדורה ומפורטת להתמודדות עם האתגרים הניצבים היום בפני מערכת אכיפת החוק, הן במישור המקצועי והן במישור הניהולי". עוד נכתב בהחלטה "עו"ד איסמן הוא בעל ניסיון רב שנים בפרקליטות המדינה, ובשנים האחרונות מילא תפקידים בכירים ביותר בארגון – כפרקליט מחוז חיפה (פלילי), כמשנה לפרקליט המדינה לתפקידים מיוחדים (בפועל) וכמשנה לפרקליט המדינה לעניינים פליליים (בפועל)", נכתב בהחלטת הוועדה.

עוד ציינו חברי וועדת האיתור כי עו"ד איסמן זכה להמלצות מצוינות מצד בכירי מערכת המשפט, בהם שופטי בית המשפט העליון בעבר ובהווה, היועץ המשפטי לממשלה הקודם, פרקליט המדינה הקודם, משנים ליועץ המשפטי לממשלה, בכירי משטרת ישראל והייעוץ המשפטי הציבורי, עורכי דין מהסנגוריה הציבורית ומלשכת עורכי הדין, ואחרים.

מינויו של איסמן נתקל כזכור בהתנגדות עזה, ועוד בטרם התקבלה ההחלטה, הוועדה בחנה בכובד ראש את ההליך המנהלי שהתנהל בעניינו של עו"ד איסמן ואת החלטת מנכ"לית משרד המשפטים דאז מיום 27.5.2018, לגבי שתי אמירות מלפני 6 ו-12 שנים, ושמעה את התייחסותו לדברים. הוועדה השתכנעה כי אמירות אלו, אשר נאמרו לפני שנים רבות, אינן מאפיינות את עבודתו ואת התנהלותו של עו"ד איסמן. הוועדה רשמה בפניה כי עו"ד איסמן הביע צער עמוק על הדברים ולקח אחריות על מעשיו, לרבות בפני הוועדה עצמה, וכן התרשמה באופן בלתי אמצעי, מכך שהפיק את הלקחים הנדרשים.

את חבר הכנסת משה גפני לא הצליח איסמן להרשים, גפני אמר לשלי יחימוביץ ויגאל גואטה ב'כאן 11' כי לאור אמירותיו הבזויות של איסמן "הוא לא ראוי להיות פרקליט מדינה, אם זה מה שהוא אמר, אסור לו להיות פרקליט המדינה" פסק גפני בנחרצות.

עמית איסמן פרקליטות המדינה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד