ט' אדר ב' התשפ"ד
19.03.2024
פתחו את הלב

הרוויחו את שלושתם: מה יכולה לגרום האהבה?

משל מדהים עם מסר לחיים, על שלושה אנשים, עושר, אהבה והצלחה. את מי מהם החליטו הזוג להכניס? ומה הרוויחו מכך? • כיצד זה משפיע על חיי היום יום שלנו? וכיצד זה מתחבר לפרשת השבוע?

הרוויחו את שלושתם: מה יכולה לגרום האהבה?
לבבות על חלון צילום: pixabay

סיפור לשבת - את מי כדאי להזמין לארוחה, את עושר, הצלחה או את אהבה?

אישה יצאה מביתה וראתה 3 אנשים בעלי זקן לבן ארוך יושבים בחצר ביתה. היא ובעלה הזמינו אותם להיכנס לביתם. "אנו לא יכולים להיכנס לבית ביחד" אמרו לה השלושה. "מדוע?" שאלה האישה.

אחד הזקנים הסביר לה והצביע לעבר הזקנים: " זהו עושר", "זה הצלחה" ואני "הוא אהבה". "וכעת, לכי להתייעץ עם בעלך את מי מאיתנו אתם רוצים בביתכם"?

חזרה האישה וסיפרה לבעלה וזה אמר " נזמין את עושר, כדי שימלא את ביתנו בעושר רב" האישה לא הסכימה והציעה להזמין את הצלחה.  כלתם, שהאזינה לשיחה הציעה להזמין דווקא את אהבה, כדי שהבית יתמלא תמיד באהבה.

החליטו הזוג לקבל את עצת כלתם וקראו לאהבה להיכנס. אהבה קם והחל ללכת ולפתע קמו גם 2 הזקנים האחרים ונכנסו בעקבותיו. מופתעת שאלה האישה את עושר והצלחה מדוע גם הם נכנסים?

השיבו לה: "אילו היית מזמינה את עושר או את הצלחה, השניים האחרים היו נותרים בחוץ. 

אך, מכיון שהזמנת את אהבה לכל מקום שהוא הולך, אנו הולכים בעקבותיו, כי בכל מקום שישנה אהבה יש גם עושר והצלחה" וגם עוד...

כשעושים מעשה מאהבה אמיתית וכנה הלב נפתח ודברים נוספים מגיעים.

פרשת השבוע פרשת וישלח: 'עֵשָׂו וְיַעֲקֹב לֹא הִתְרָאוּ שָׁנִים רַבּוֹת, אחרי שלָקַח יַעֲקֹב אֶת בִּרְכַּת הַבְּכוֹר בְּמִרְמָה, כָּעַס עָלָיו עֵשָׂו כָּל כָּךְ, עַד שֶׁרָצָה לְהָרְגוֹ וְיַעֲקֹב בָּרַח הַרְחֵק מֵהַבַּיִת כְּדֵי שֶׁלֹּא יִתָּפֵשׂ'.

בפרשה, 'חוֹזֵר יַעֲקֹב לְאֶרֶץ כְּנַעַן וְשׁוֹלֵחַ לעשיו שְׁלִיחִים הַנּוֹשְׂאִים מַתָּנוֹת לְעֵשָׂו', כְּדֵי לְפַיֵּס אוֹתוֹ.

כל מה שיעקוב עושה, נעשה באהבה גדולה, כיוון שחשוב לו לחזור להיות בקשר עם אחיו ולכן גם עורך הכנות רבות לפני המפגש.

בַּפְּגִישָׁה שֶׁלָּהֶם נִרְאֶה כִּי 'עֵשָׂו אָכֵן מְעֻנְיָן לְהִתְפַּיֵּס' והוא מרגיש את אהבתו הכנה של אחיו "וַיָּרָץ עֵשָׂו לִקְרָאתוֹ וַיְחַבְּקֵהוּ וַיִּפֹּל עַל צַוָּארָו וַיִּשָּׁקֵהוּ וַיִּבְכּוּ".

בכל מקום שאנו נביא אהבה יבואו בעקבותיה גם הפיוס, הסליחה והחמלה וכמובן גם העושר וההצלחה.

לכן, פתחו את ליבכם כלפי עצמכם וכלפי האחרים. הניחו בצד אשמה, שיפוטיות ושאר סיפורים שמרחיקים אותנו אחד מהשני, במיוחד במשפחה אל תחכו שיעברו שנים רבות, פתחו דף חדש כדי להחזיר את הקשר והאהבה.

וזכרו, לפעמים אנו מעריכים אנשים, רק אחרי שמאבדים אותם. הניחו את משקולות העבר בעבר ומרגע זה תחוו ביחד את ההווה. שחררו את כל מה שמפריע ותוקע אתכם וצעדו ביחד באהבה גדולה לעבר חוויות חדשות ומשותפות והשאר... כבר יגיע!

שבת שלום

מאת: חֶדִי חזן, מלווה ויועצת לתהליכי סליחה לשחרור כעסים

סיפור לשבת משל פרשת שבוע

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }} | {{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }} | {{ reply.date_parsed }}
טען עוד