י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024

שיא הזמנות בדואר ישראל: מיליון חבילות נחתו בארץ בסוף שבוע אחד במשקל 350 טון

מאז עונת הקניות, במשך השבועיים האחרונים נחתו בישראל כ-1,000 טון חבילות, מתוכם בסוף השבוע האחרון נחת בישראל מספר שיא של כמיליון חבילות במשקל כ-350 טון חבילות שהוזמנו מחו"ל • סמנכ"ל הסחר בדואר ישראל: "תוצאה של ההסכמים והתשתית הלוגיסטית שהחברה יצרה בשנה האחרונה"

 שיא הזמנות בדואר ישראל: מיליון חבילות נחתו בארץ בסוף שבוע אחד במשקל 350 טון
חבילות דואר צילום: יח"צ

שיא הזמנות חדש נשבר השבוע בהזמנת חבילות מחו"ל, כך עולה מנתוני דואר ישראל. מאז עונת הקניות במשך השבועיים האחרונים נחתו בישראל כ-1,000 טון חבילות, מתוכם בסוף השבוע האחרון נחת בישראל מספר שיא של כמיליון חבילות במשקל כ-350 טון חבילות שהוזמנו מחו"ל. זו השנה הרביעית ברציפות בה נשברים שיאי הזמנות בדואר בעקבות עונת הקניות.

גלעד תירוש, סמנכ"ל הסחר בדואר ישראל אמר "אנו שמחים לראות כי רשת ההסכמים והתשתית הלוגיסטית שהחברה יצרה בשנה האחרונה, משרתת היטב את הלקוחות בארץ, אשר נהנים השנה מזמני הגעה מקוצרים משמעותית  ביחס לשנים קודמות, וזאת למרות הקשיים האובייקטיביים הקיימים בשרשרת ההובלה העולמית עקב משבר הקורונה".  לדבריו "זמן המסירה בארץ התקצר השנה משמעותית בזכות התייעלות תפעולית של חברת הדואר, הערכות מקדימה לחגי הקניות, פתיחת מרכזי מסירה נוספים וכן ההסכמים של החברה עם חברות גלובליות מובילות. השנה אנו רואים גידול משמעותי בהזמנות מבריטניה וסין, כאשר בין היתר עקב ההסכם של החברה עם קאינאו, זרוע הלוגיסטיקה של עלי אקספרס, זמני ההגעה של משלוחים לארץ ירדו בממוצע ביותר מעשרים יום ביחס לשנים קודמות. קאינאו החלה השנה גם באיחוד חבילות עד 75 דולר במשלוח אחד, לנוחות הלקוחות, מה שמעודד הזמנות נוספות דרך פלטפורמה זו".

מגמות: פריטים כבדים ויקרים יותר ושליח עד הבית

בדואר ישראל מציינים, כי אחת המגמות הבולטות השנה היא הזמנת פריטים כבדים יותר מבעבר, בנוסף ניכרת השנה הזמנה של פריטים יקרים מ-75 דולר, כאשר הלקוחות לוקחים בחשבון את תוספת המע"מ במחיר הכולל של הפריט בעת ההזמנה, ומזמינים פריטים גדולים ויקרים יותר מבעבר.

לדברי תירוש, בתקופה זו חל גידול של 30% בהזמנת שליחים עד הבית, הן באיסוף חבילות מסניפי הדואר לבתי הלקוחות והן בהזמנת משלוחים בתוך הארץ של עסקים ישראליים, שהתפתחו מאוד בתקופת הקורונה ועברו לסחר מקוון כדי לתת מענה לביקוש הגבוה בתקופה זו.

בעונת הקניות גידול של 20% ביצוא של מוכרים ישראלים ברשת

בדואר ישראל מעריכים בנוסף, כי בישראל יש כ-300 אלף בעלי עסקים קטנים ובינוניים המייצאים מוצרים לחו"ל, באמצעות חנויות בפלטפורמות הסחר המקוון כמו עלי אקספרס, אמזון, ebay ועוד. בחודש נובמבר חל לפי הערכות דואר ישראל גידול של כ-20% בפעילות הייצוא מהארץ מול שנה קודמת, בעיקר סביב עונת הקניות וחנוכה. עיקר המשלוחים הוא של מתנות בעלות אופי ישראלי לחו"ל, כמו ביגוד, תכשיטים ופריטי יודאיקה.

דואר ישראל חלוקת דואר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד