י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
בשורות טובות • דיווח ראשוני

בעוד כ-3 שבועות: החיסון של פייזר מגיע לישראל

בעוד שבבריטניה הודיעו אתמול כי הם לא מחכים לאישור של מנהל המזון והתרופות האמריקני ה-FDA ואישרו בעצמם את השימוש בחיסון לקורונה, וברוסיה כבר מחולק החיסון הרוסי לאזרחי המדינה. מקור בכיר בקופת חולים מכבי חושף היום, כי החיסון של פייזר יגיע לישראל בעוד כ-3 שבועות 

 בעוד כ-3 שבועות: החיסון של פייזר מגיע לישראל
חיסונים. אילוסטרציה צילום: דוד כהן, פלאש 90

תחילת הסוף של נגיף הקורונה: על פי דיווח ראשוני שהגיע ל'בחדרי חרדים', מקור בכיר בקופת החולים מכבי אומר היום (חמישי) כי בעוד כ-3 שבועות יגיעו החיסונים המיוחלים כל כך לנגיף הקורונה לישראל.

עוד חשף הבכיר כי מדובר בחיסון של חברת פייזר שזכה ל-95% יעילות. "קופות החולים יחלו לחסן מיד את אוכלוסיות היעד" אמר הבכיר. מדובר בבשורה של ממש, כאשר עיני כל העולם נשואות אל הפצת החיסונים שישחררו את העולם מלפיתתו של הנגיף.

כזכור, מספר ימים לאחר ש'מודרנה' הציגה את החיסון שפיתחה וקבעה כי הוא הציג יעילות של 95%, בעוד שהחיסון של 'פייזר' הוצג כבעל רמת יעילות של 90% "בלבד", עדכנה 'פייזר' את הצהרתה וקבעה כי החיסון מתוצרתה הוכיח אף הוא יעילות של 95%.

לפי ההודעה של 'פייזר' החיסון שפותח על ידה  מראה יעילות של 95% במבוגרים בגילאים 65+. בנוסף, הם קובעים כי  נתונים נוספים שנאספו בניסוי הקליני מראים שהחיסון אפקטיבי בצורה שווה בכל הגילאים. הממצאים, לדברי החברה, מבוססים על 2 מנות חיסון שנתנו למעל 41,000 משתתפים ברחבי העולם.

נזכיר כי בשבועות האחרונים סיכמה ישראל עם פייזר על רכישת מיליוני מנות חיסון שיגיעו לארץ מיד לכשיאושר על ידי הFDA, כאמור היום אומר מקור בכיר בקופת החולים מכבי כי החיסונים יהיו בארץ כבר בעוד 3 שבועות.

בתוך כך אתמול דווח כי בבריטניה יחלו לחסן את האזרחים כבר בשבוע הקרוב. הבריטים החליטו שלא להמתין לאישור מנהל המזון והתרופות האמריקני ה-FDA ואישרו בעצמם את השימוש בחיסון לקורונה. המהלך הדרמטי הביא את בריטניה לקטוף את התואר ולהיות המדינה הראשונה במערב אירופה שתחל לחסן את אזרחיה מפני הנגיף. שר הבריאות הבריטי אמר אתמול בהצהרה לתקשורת כי "נתחיל לחסן את האוכלוסיה בשבוע הבא אלה בשורות נפלאות".

גם בארצות הברית התקבלו הדיווחים כי בימים הקרובים יחלו לחסן את האזרחים נגד נגיף הקורונה.

בתוך כך אמר היום ראש הממשלה בטקס בבית החולים איכילוב בהתייחסותו לחיסונים "אנחנו רואים את האור בקצה המגפה, אנחנו מביאים מיליוני חיסונים לישראל, אני ושר הבריאות עובדים על זה ממש סביב השעון ומקדמים את הייצור העצמי שלנו במכון הביולוגי", עוד אמר נתניהו "המדיניות שקבעתי היא כמה שיותר חיסונים, מכמה שיותר מקורות, לכמה שיותר אזרחים, וכמה שיותר מהר". עם זאת סייג נתניהו "זה ייקח עוד זמן עד שנחסן את רוב הציבור".

חיסון קורונה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד