י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
"לא הכיר את ההיסטוריה"

נמיביה: אדולף היטלר לקח את הבחירות ובגדול

בנמיביה שבאפריקה נערכו בחירות אזוריות ובאופן מוזר מי שזכה במירב הקולות הוא פוליטיקאי העונה לשם אדולף היטלר יונונה. בראיון הוא סיפר שאביו קרא לו כך כשנולד. "הוא פשוט לא הכיר את ההיסטוריה" 

נמיביה: אדולף היטלר לקח את הבחירות ובגדול
מצביע בקלפי צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

פוליטיקאי מקומי בשם אדולף היטלר יונונה ניצח בבחירות האזוריות בנמיביה. היטלר שהתמודד לתפקיד הבכיר מטעם SWAPO, המפלגה השלטת בנמיביה מאז שקיבלה עצמאות מדרום אפריקה ב- 1990, ניצח לאחר שקיבל 85% מקולות המצביעים.

בראיון לעיתון הגרמני 'בילד' הוא סיפר כי אביו קרא לו "היטלר" לאחר שנולד, אולם זה היה ללא כוונה תחילה לקרוא לו על שמו של הצורר הנאצי. "הוא פשוט לא הכיר את ההיסטוריה", אמר. הוא סיפר כי בילדותו הוא ראה בזה שם נורמלי לחלוטין. "רק כנער הבנתי שהאיש הזה רצה לכבוש את כל העולם".

הוא מיהר לציין כי אין לו קשר לאידיאולוגיה הנאצית וכי הוא אינו תומך בה. "העובדה שיש לי את השם הזה לא אומרת שאני רוצה לכבוש את 'אושנה' (האזור בו ניצח בבחירות). אני לא שואף לשליטה עולמית כמו הצורר הנאצי".

לשאלת הכתב מדוע הוא אינו משנה את שמו הוא ענה כי "כעת מאוחר מדי לשנות את השם" וציין כי אשתו קוראת לו אדולף וחבריו קוראים לו אדולף יונונה. "השם אדולף היטלר כמעט ולא מוכר", הוא אמר.

 

אדולף היטלר אפריקה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד