י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
חברת הביטוח בצרות

600 מיליון ש"ח: תביעה ייצוגית נגד שירביט

אחרי הפריצה הדרמטית למחשבי חברת הביטוח שירביט, מבוטחי החברה הגישו תביעה ייצוגית נגדה על-סך של 600 מיליון ש"ח | החברה שכרה מומחה בינלאומי על מנת שינהל את המשא ומתן מול הפורצים

600 מיליון ש"ח: תביעה ייצוגית נגד שירביט
פרצות סייבר צילום: pixsabay

מבוטחים בחברת הביטוח שירביט שמחשביה, ועליהם פרטים של מאות אלפי לקוחות - נפרצו, הגישו בקשה לתביעה ייצוגית על סך של 600 מיליון ש"ח כנגד החברה. 

כפי שפורסם הבוקר (חמישי) ב'בחדרי', שבוע לאחר הפריצה לחברת הביטוח הישראלית שירביט, קבוצת ההאקרים BlackShadow, שקיבלה את האחריות לפריצה, פרסמה אמש (בלילה שבין רביעי לחמישי) לאחר חצות ליל, כי היא דורשת מהחברה 50 יחידות ביטקוין בתוך 24 שעות בתמורה לאי הפצת המידע או מכירתו. בהודעה שכתבו בערוץ הטלגרם שלהם נכתב כי "אם לא תעבירו את הכסף בתוך 24 שעות, המחיר ישתנה ל-150 ביטקוין. אם לא תעבירו אותו ביום השלישי, המחיר ישתנה ל-200 ביטקוין. אחרי זה אנחנו נמכור את הנתונים לאחרים".

כעת שכרה החברה מומחה בינלאומי במשא ומתן על מנת שינהל את המשא ומתן מול הפורצים.

דרישת הכופר משירביט
ערכו של מטבע ביטקוין הוא כ-60 אלף שקלים, כך שבתמורה לאי הפצת המידע הקבוצה דורשת קצת יותר משלושה מיליון שקלים בסך הכל.

הפריצה למחשבי החברה אירעה ביום שלישי שעבר ויוחסה בתחילה כפעולת נקם של האיראנים לחיסול אבי תכנית הגרעין. בהודעה חריגה מטעם רשות שוק ההון ולמערך הסייבר הלאומי, הוגדרה הפריצה כ'אירוע דלף מידע' בחברת שירביט. "רשות שוק ההון, ביטוח וחיסכון ומערך הסייבר הלאומי מעדכנים על אירוע דלף מידע מחברת הביטוח שירביט", נמסר בהודעה.

בחשבון הטוויטר הרשמי קבוצת האקרים בשם BlackShadow, פורסמו שמותיהם של מבוטחים ישראלים ואף מסמכים שנגנבנו משרתי החברה. הפורצים כתבו כי הצליחו לפרוץ לשרתי החברה והגדירו זאת כ'מתקפת סייבר ענקית'. לטענתם, הצליחו לגרום נזק לשרתי החברה.

"אמש החלו החברה בסיוע המערך לבדוק חשד לאירוע סייבר על אתר ושרתי החברה שבוצע על ידי האקרים", נכתב בהודעת רשות שוק ההון ולמערך הסייבר הלאומי.

"מבדיקה ראשונית עולה כי מדובר במידע על פרטי ביטוח של לקוחות. במאמץ משותף לרשות ולמערך, הבדיקה ממשיכה. בעקבות כך שב וחידד המערך יחד עם הרשות את ההנחיות לגופים המוסדיים במשק", נכתב.

מתקפת האקרים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד