י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
צפויים מינויים חדשים למועצת

גיוס, קנסות וגיור: מועצת גדולי התורה של 'דגל' תתכנס לדיון מיוחד

על רקע שלל הסוגיות שעל הפרק ובהן הבחירות הקרבות, חוק הגיוס שאמור לפוג בקרוב על פי בג"צ וכן נושא העלאת הקנסות למוסדות חינוך ובכך פגיעה כלכלית במוסדות החינוך החרדים, גדולי ישראל של דגל, הגר"ח קנייבסקי והגר"ג אדלשטיין מכנסים מחר דיון מיוחד כדי לדון בנושאים

גיוס, קנסות וגיור: מועצת גדולי התורה של 'דגל' תתכנס לדיון מיוחד
ישיבת מועצת של דגל התורה צילום: שוקי לרר

באופן נדיר, מועצת גדולי התורה של תנועת 'דגל התורה' צפויה להתכנס מחר (שישי) לדיון מיוחד בנוגע לנושאים שעל הפרק: הכוונה לצאת לבחירות, חוק הגיוס שבדרך לפוג וכן בנוגע לסוגיית העלאת קנסות הקורונה למוסדות חינוך.

בהודעה שנמסרה מבתי גדולי ישראל, שר התורה הגר"ח קנייבסקי וראש הישיבה הגרי"ג אדלשטיין נאמר, כי בהוראתם תתכנס מחר ישיבת מועצת גדולי התורה של "דגל התורה" לדון במספר נושאים העומדים על הפרק.

"מועצת גדולי התורה תדון בניסיונות לקעקע את יסודות החינוך במוסדות החינוך, ובכוונה לפגוע במעמדם של בני הישיבות ובמסורת ישראל בנושא הגיורים", נמסר, כשהכוונה היא לדיון בנוגע להעלאת הקנסות, חוק הגיוס וחוק הגיור.

ישיבת מועצת גדולי התורה תתקיים מחר בשעות הבוקר, למרגלות ביתו של שר התורה הגר"ח קנייבסקי ברחוב רשב"ם בבני ברק ובראשות נשיא המועצת הגרי"ג אדלשטיין.

בתוך כך, ל'בחדרי חרדים' נודע כי לאחר שנים רבות ימונו חברים חדשים למועצת גדולי התורה הליטאית, שתתכנס מחר כאמור לאחר שנות שיתוק.

בשנים האחרונות הלכו לעולמם הגראי"ל שטיינמן זצ"ל, הגר"נ קרליץ זצ"ל, הגר"א פינקל זצ"ל, הגר"ד יפה זצ"ל, וחברי מועצת נוספים.

כיום חברים במועצת: הגרי"ג אדלשטיין, הגר"י שיינר, הגרמ"צ ברגמן, הגרב"ד פוברסקי, הגרב"מ אזרחי, הגרמ"י שלזינגר, הגרמ"ה הירש, הגר"י זילברשטיין, הגר"י עדס והגר"ד כהן.

השמות עדיין לא סגורים והם יובאו לאישורם של גדולי הדור. בין השמות שעלו היו מינויים של הגר"ש שטיינמן, הגר"צ דרבקין, הגר"ב ויסבקר, הגרא"י פינקל, הגר"א פילץ ועוד. 

יצוין כי המכהנים כחברים במועצת גדולי התורה הליטאית זוכים לתואר 'הגאון הגדול' בעיתון המפלגתי 'יתד נאמן'.

חברי המועצת יתכנסו כאמור בשעה 10:30 בבוקר באוהל שייבנה ליד ביתו של שר התורה ברחוב רשב"ם, שם יבנו קפסולות מיוחדות לגדולי התורה שישבו במרחק, תוך שמירה על כל ההנחיות.

הגר"ח קנייבסקי הגר"ג אדלשטין דגל התורה מועצת גדולי התורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד