י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
פלטפורמה שוברת שוויון

לא רק לבני: יעלון שוקל לנטוש את לפיד לרשימה חדשה

יושב ראש מפלגת תל"ם, ח"כ בוגי יעלון שוקל לעזוב את מפלגתו של לפיד ולהיכנס לרשימה חדשה יחד עם רמטכ"ל נוסף בדימוס, אייזנקוט | בסביבתו מסתמכים על סקרים שמראים כי רשימה כזו תקבל תנופה בבחירות

לא רק לבני: יעלון שוקל לנטוש את לפיד לרשימה חדשה
חבר הכנסת משה בוגי יעלון צילום: תומר נויברג, פלאש 90

רוב חברי הכנסת אישרו בטרומית את הצעת החוק לפיזור הכנסת, כעת הדיבורים על הבחירות הקרובות נראים מעשיים יותר. לצד פוליטיקאים שדבקים בעמדתם ובאידיאולוגיה המלווה אותם, ישנם כאלו המחליפים מידי פעם את האידיאולוגיה שלהם, ויש את אלה שגורלם ועלילותיהם הפוליטיים מסובכים להפליא.

אחד מהם הוא הרמטכ"ל לשעבר חבר הכנסת בהווה משה בוגי יעלון. המכהן כיום כיושב ראש מפלגת תל"ם שהתמזגה עם יש עתיד לאחר הפיצול מכחול לבן. על פי הדיווח של העיתונאית מורן אזולאי ב-YNET, יעלון שוקל בימים אלו את האפשרות להקים מפלגה חדשה, יחד עם רמטכ"ל נוסף בדימוס הלוטש עיניו אל כסאות עור הצבי באולם מליאת הכנסת, הלא הוא גדי אייזנקוט.

על פי הדיווח של אזולאי, במערכת הפוליטית מסתובב בימים האחרונים מזכר שמתייחס להקמת מפלגת מרכז חדשה בהובלת יעלון ואייזנקוט. המזכר שנמצא בידי קבוצה מצומצמת של אנשי מפתח הקשורים ליעלון וסביבתו, הוכן על בסיס 3 סקרים שהוזמנו אצל 'קמיל פוקס' ב-3 תחנות זמן במהלך 4 החודשים האחרונים.

עוד דווחה אזולאי כי מזמיני הסקר הם יועצים פוליטיים מוכרים מאוד, המנסים לייצר פלטפורמה שוברת שוויון. שתצליח לקחת אליה מצביעים מהימין כאשר מבין האפשרויות שנבדקו- אייזנקוט ויעלון הם המתאימים ביותר, המסמך הוצג לאייזנקוט ויעלון, וגורם שמעורה בסיפור אומר שזו תהיה הפלטפורמה הפוליטית של השניים".

יעלון עצמו לא הכחיש את הדיווח ומסר "המטרה שלי היא להבטיח מהפך שלטוני. אני חושב שאפשר לעשות זאת גם בהקמת ממשלת חרום בכנסת הנוכחית ללא נתניהו. אבל, אם לא ניתן, חייבים לגבש אלטרנטיבה פוליטית מרכזית שתוכל להביא קולות שוברי שוויון".

עוד אמר יעלון, "אני מכיר את הבדיקות שנעשות, גם אני מתלבט בשאלה הזו. אעשה מה שצריך כדי לסייע להוביל מהפך. זו חובתנו. זו הציפייה הציבורית. אני שמח שהבדיקות שנעשות מחזקות את ההיתכנות הזו". בהתייחסות לחיבור הספציפי עם אייזנקוט אמר יעלון "מאמין שיקבל את החלטותיו בבוא העת. הוא איש ראוי שטובת המדינה ושירות המדינה בראש מעיניו. נכס לכל מסגרת פוליטית. שותף חשוב ומרכזי למהפך שלטוני".

בוגי יעלון בחירות מפלגה חדשה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד