י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
סקר נרחב

מצביעי הימין קבעו: נתניהו מייצג אותנו; רוצים בחירות חדשות

סקר חדש ונרחב, מעלה כי רוב מוחץ ממצביעי הימין לא חושש מבחירות ומעוניין בפירוק הממשלה הפריטטית בין נתניהו לגנץ. כמו כן בקרב שבין בנימין נתניהו לנפתלי בנט על הנהגת הימין, יש פער ניכר בין נתניהו לבנט בשאלת "מי מייצג את העמדה הפוליטית של אנשי הימין"

מצביעי הימין קבעו: נתניהו מייצג אותנו; רוצים בחירות חדשות
בנימין נתניהו/נפתלי בנט צילום: אוליבר פיטוסי/יונתן זינדל, פלאש 90

בצל אישור החוק לפיזור הכנסת בטרומית, ערכו בעיתון 'מקור ראשון' סקר מיוחד, שאת תוצאותיו הם הגדירו כ'משמעותיות ביותר', הנתון העיקרי העולה מהסקר הוא כי רוב הציבור הימני בישראל סבור שבמצב הנוכחי מוטב ללכת לבחירות, והוא בטוח שאחריהן נתניהו יוכל להרכיב ממשלת ימין, ומשוכנע בחיוניותן של מפלגות נוספות בגוש לצד הליכוד.

בסקר נדרשו המשיבים לענות על מספר שאלות, הראשונה שבהם "ממשלת האחדות מקרטעת והצדדים משמיעים איומים של הליכה לבחירות. האם אתם בעד או נגד פירוק המשלה והקדמת הבחירות?" 69.6% השיבו כי הם בעד פירוק הממשלה והליכה לבחירות, 9.6% טרם החליטו מה דעתם. ו-20.9% הצהירו כי הם מתנגדים לפירוק הממשלה.

השאלה השנייה עליה התבקשו המשיבים להשיב הייתה "האם לדעתכם גוש הימין יצליח להרכיב ממשלת ימין אחרי הבחירות?". 49.5% בטוחים שהגוש יצליח, 4.8% הצהירו כי אינם יודעים, 7.7% בטוחים שהגוש לא יצליח, ו-12.6% ו-25.5% השיבו כי הם חושבים שלא יצליח או מנגד כן יצליח, בהתאמה.

גם בשאלת שביעות הרצון מנתניהו בכלל מצביעי גוש הימין נתוני הסקר מפתיעים, על השאלה "האם ראש הממשלה נתניהו מוציא לפועל את השקפת העולם הימנית?" רוב הנשאלים, 46.6% ענו בחיוב במידה רבה, 26.9% ענו כי הוא מוציא לפועל את השקפת העולם הימנית במידה בינונית, ו-26.5% סבורים כך במידה מועטה.

מצביעי מפלגות הימין והימין-מרכז סבורים גם כי הימין מצליח ליישם את המדיניות שלו בתחום הביטחון בשנים האחרונות. 58.8% סבורים כך במידה רבה, 23.3% סבורים כך במידה בינונית. ו-17.9% סבורים כך במידה מועטה.

לסיום נדרשו המשתתפים בסקר לענות בשאלת "מי מבין מנהיגי הימין כיום מייצג את עמדותיכם?", כצפוי ראש הממשלה נתניהו קוטף את המקום הראשון עם 53% תמיכה, הרחק אחריו נפתלי בנט עם 18%, אביגדור ליברמן עם 12%, 3% תמכו בסמוטריץ', 2% הצהירו כי איתמר בן גביר הוא מייצגם. משה פייגלין ורפי פרץ קיבלו שניהם פחות מאחוז, 8% הצהירו על שמות אחרים שלא היו ברשימה.

את הסקר עבור 'מקור ראשון' ערך מכון 'דיירקט פלוס' והוא בא "לחדד את הנושאים החשובים להם ומשקף שביעות רצון מהמצב הנוכחי" הסבירו ב'מקור ראשון'. בסקר השתתפו 1099 משיבים בוגרים, מכלל האוכלוסייה בישראל, מצביעי מפלגות הימין והימין מרכז. כאשר טעות הדגימה הסטטיסטית עומדת על 4.2% פלוס מינוס, בהסתברות של 95 אחוזים.

מקור ראשון מכון הסקרים דיירקט פולס ממשלת ימין תומכי ימין ראש הממשלה בנימין נתניהו נפתלי בנט

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד