י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
יקרה לפני הבחירות?

בג"ץ מורה לממשלה: "למנות מפכ"ל במהירות"

שנתיים לאחר שסיים את תפקידו המפכ"ל רוני אלשיך, מורה הערב בג"ץ לממשלה למנות במהירות האפשרית מפכ"ל קבוע למשטרת ישראל 

בג"ץ מורה לממשלה: "למנות מפכ"ל במהירות"
בג"צ צילום: פלאש 90

בית המשפט העליון מתערב הערב (חמישי) בסוגיית מינוי המפכ"ל למשטרת ישראל, ומורה לממשלה בצו להציג מינוי במהירות האפשרית. שופטי בג"ץ יצחק עמית, ענת ברון ועופר גרוסקופף קיבלו באופן חלקי את עתירת תנועת 'אומ"ץ' והוציאו למשלה צו מוחלט בעניין המינוי. 

 שופטי בג"ץ ציינו בהחלטתם כי "חלפו בדיוק שנתיים מאז הסתיימה כהונתו של המפכ"ל הקודם רב-ניצב רוני אלשיך". עוד כתבו השופטים, כי "לנוכח חובת הממשלה והגורמים המוסמכים לפעול לאיוש משרת המפכ"ל בהתאם לכללי המשפט המינהלי, ובהינתן עמדת היועץ המשפטי לממשלה על נימוקיה, ניתן בזה צו מוחלט המורה לממשלה ולשר לביטחון פנים לפעול להבאתו של מועמד לתפקיד המפכ"ל בפני הוועדה המייעצת לממשלה לעניין מינויים לתפקידים בכירים, במהירות הראויה".

אמש, עוד לפני הדיון בבג"ץ, בכירים במשטרה אמרו לאתר 'וואלה' כי הם "מצפים להחלטה למנות מפכ"ל באופן מידי לטובת הארגון ואזרחי המדינה". ככל שחלף הזמן, נשמעו יותר ויותר ביקורות מצד גורמים במשטרה אשר דרשו למנות מפכ"ל קבוע. כעת, עם הצו שהוציא בג"ץ, מסתבר כי הלחץ מתוך המשטרה יגבר.

בשבוע שעבר מסר היועץ המשפטי לממשלה את תשובתו לעתירות בנוגע למינוי המפכ"ל, וכתב כי "משלא הוצג נימוק שיש בו כדי להצדיק מבחינה משפטית הימנעות מקידום מינויו של מפכ"ל, ובהתחשב בפרק הזמן הארוך שבו המשרה החשובה מאוישת בדרך של מילוי מקום". הוא סבור כי אין מנוס מלהוציא צו על תנאי".

בתשובתו לבג"ץ ציין היועץ המשפטי לממשלה את המכתב ששיגר  לראש הממשלה ולראש הממשלה החלופי בבקשה לפעול ללא דיחוי בהתאם לסמכויותיהם שבדין לקידום מינויי קבע למשרות בכירות בשירות המדינה, לרבות קיום בהקדם האפשרי של הדיון בממשלה בקשר להצעות החלטה ביחס למינויים הממתינים בשלב זה.

 

 

מפכ"ל המשטרה בג"ץ

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד