י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
הנסיקה תיעצר?

רבנים בציונות הדתית: להתנתק מנפתלי בנט

מכה לנפתלי בנט או אכזבה מעושה: רבנים בציונות הדתית יצאו נגד החיבור של הציונות הדתית עם בנט והם קראו לארבע המפלגות הדתיות להתאחד תחת רשימה אחת ולא לתמוך במפלגת ימינה, ימינה בתגובה: הפלגנות והשנאה הפנימית מזכירה את שלהי ימי בית שני

רבנים בציונות הדתית: להתנתק מנפתלי בנט
נפתלי בנט בבית החולים צילום: טוויטר

מכה לנפתלי בנט או אכזבה מעושה: רבנים בציונות הדתית יצאו הערב (חמישי) נגד החיבור של הציונות הדתית עם בנט והם קראו לארבע המפלגות הדתיות להתאחד תחת רשימה אחת ולא לתמוך במפלגת ימינה, כך דווח ב'ערוץ 7'.

על פי הדיווח מספר רבנים בולטים התאגדו לפורום חדש בשם "נאמני הציונות הדתית", והם יצאו היום בקריאה לארבע המפלגות הדתיות: האיחוד הלאומי, הבית היהודי, עוצמה יהודית ונועם, להתאחד יחד תחת רשימה אחת ולא לרוץ עם מפלגת הימין החדש של נפתלי בנט, תחת השם 'ימינה'.

אחד ממובילי המהלך הוא הרב דוד חי הכהן, המכהן כראש הישיבה הגבוהה "נתיבות ישראל" בבת ים, שכבר בבחירות הקודמות קרא לבני הציונות הדתית לא להצביע לרשימה של בנט ושקד, ולא להתייחס למריבות הפנימיות של שאר המתמודדים מהציונות הדתית, אלא להצביע דווקא למפלגת יהדות התורה.

לצורך מהלך דרמטי זה הרבנים יקדמו קמפיין אינטנסיבי שיקרא לאיחוד ארבע המפלגות הדתיות. ולהתנתק מבנט ושקד הצלע הפחות תורנית במשוואה...

ממפלגת 'ימינה' מסרו בתגובה לקריאת הרבנים להתנתק מנפתלי בנט ולאחד את ארבע המפלגות הדתיות, ''מדינת ישראל במצב חירום. מיליון אזרחים מובטלים. המדינה דוהרת לקראת גל שלישי. הפלגנות והשנאה הפנימית מזכירה את שלהי ימי בית שני".

"ימינה בראשות נפתלי בנט תאחד את עם ישראל, תילחם בקורונה, ותשקם את פרנסת האזרחים. כל הכוחות הציוניים הטובים מוזמנים לתת כתף למאמץ הצלה זה" הוסיפו במפלגת 'ימינה'.

בשלב זה אין לדעת האם המהלך יצא לפועל או שיישאר בגדר יוזמה בלבד, גם באם היא תצא לפועל לא בטוח כיצד ישפיע על בנט ורשימתו, מחד מדובר בהפסד, לפחות על פי תגובתו, שעלול להיות הראשון בסדרה של הפסדים שתמחק לחלוטין את הנסיקה שלו בסקרים, מנגד התנתקות הצלע התורנית מרשימת 'ימינה' תאפשר לבנט להביא את הציבור החילוני בד בבד שהציבור הדתי מתאחד אף הוא. ויכול מאד להיות, שזו בהחלט כוונת המשורר.

ציונות הדתית מפלגת ימינה נפתלי בנט

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 24 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד