ט' אדר ב' התשפ"ד
19.03.2024
עם ראש הישיבה ואמן הרגש

צפו: החתונה החרדית שנחגגה אמש בדובאי

חתונה חרדית נחגגת הערב באיחוד האמירויות בהשתתפות עשרות חרדים שהמריאו מישראל ומניו יורק. בהם תועדו הגרש"ב סורוצקין המקורב לשני הצדדים וכן אמן הרגש מוטי שטיינמץ שהוזמן לשמח את הזוג והאורחים • צופו בתיעוד

צפו: החתונה החרדית שנחגגה אמש בדובאי
מוטי שטיינמץ בחתונה בודבאי צילום: באדיבות המצלם

חתונה חרדית נחגגת הערב (חמישי) בדובאי שאיחוד האמירויות, חודשים ספורים לאחר כינון הנורמליזציה עם ישראל.

לראשונה דרכה כף רגליהם של המוני חרדים מישראל ומניו יורק, על אדמת המדינה המוסלמית, בהם אישים מפורסמים שהוזמנו לשמחה. בהם ראש ישיבות 'עטרת שלמה' הגרש"ב סורוצקין ואמן הרגש החסידי מוטי שטיינמץ.

דודי רובינשטיין, מחברת 'חו"ל מהודר' מספר ל'בחדרי חרדים' על החתונה היוקרתית הערב בדובאי - איחוד האמירויות: "דובאי היא תל אביב של איחוד האמירויות, אבו דאבי היא ירושלים, מדהים כאן עם הרב סורוצקין ומוטי שטיינמץ".

"מכיוון שבישראל ובארצות הברית עושים בעיות לחתונות, בדובאי הכל יותר טוב, ארגנו כאן חתונה חרדית לתפארת, לא מרגישים בכלל שאנחנו לא במדינת ישראל או בברוקלין, זה נראה כל כך טבעי לעשות אירועים כאן, אני מאמין שיגיעו לכאן עוד הרבה הרבה חרדים מכל העולם לקיים אירועים".

ל'בחדרי חרדים' נודע כי החתן חיים מימון הינו מניו יורק והכלה ציפורה אוסטרוף מישראל. שני הצדדים קשורים לרב ברוך בער סורוצקין, ובסביבות 100 עד 150 אורחים הגיעו בטיסות מישראל ומניו יורק. 

תופעת החרדים בדובאי ובאבו דאבי (בקרוב בבחריין) הולכת וגוברת, בשבת האחרונה התארחו בדובאי ישראלים רבים, ביניהם משפחות שלמות שחיות את חלום השלום. במוצאי שבת הגיע למקום נציג של השלטון ובירך את המשתתפים הרבים, ואמר כי הוא מאד מכבד את כולם, ומחשיב אותם כאחים ואחיות.

ההסכם בין ישראל לאיחוד האמירויות שבר שיאים ומוביל לרגעים היסטוריים ויוצאי דופן. לאחר השבת המרוממת האחרונה בדובאי עם המשפיע ר' מוטה פראנק, התקיימה תפילת שחרית בתוך כדור פורח שנישא מעל מדבר בדובאי.

החרדים באיחוד האמירויות מרגישים בבית. לפני כמה חודשים, סיפר ל'בחדרי חרדים', מאיר ברנשטיין, צעיר חרדי שביקר בדובאי: "‏‎הסתובבתי בקהיר וגם בירדן, כעת פעם שניה אני נמצא באיחוד האמירויות ומדהים פה בטירוף, בקהיר היה פשוט מפחיד מאד, לא העזתי לצאת לרחוב עם סממן יהודי, גם בעמאן ירדן היה מפחיד, כאן באיחוד האמירויות אני מרגיש בטוח לחלוטין עם כיפה ברחוב בגאווה ללא חשש בכלל, אני מרגיש יותר בטוח מניו יורק ואולי בטוח יותר ממקומות מסויימים בארץ".

קרדיט: דודי רובינשטיין מחו"ל מהודר. הפקה: מייקל כפלין. על המנות: צביקי קוויט, דודי לבקוביץ, ואברימי פלדמן.

 

חתונה חרדית דובאי איחוד האמירויות הרב שלום בער סורוצקין מוטי שטיינמץ

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 52 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }} | {{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }} | {{ reply.date_parsed }}
טען עוד