י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
בצל הנגיף הסיני

מדוע ברחו מאות חוקרים סינים מארה"ב

לאחר שמשרד המשפטים בארצות הברית החל בהליכים נגד גורמים סיניים שעל פי החשד ריגלו אחרי הטכנולוגיה והתעשייה בארה"ב, ברחו מארצות הברית 1000 חוקרים סינים מחשש שייעצרו אף הם בעוון ריגול

מדוע ברחו מאות חוקרים סינים מארה"ב
מטוס בהמראה. אילוסטרציה צילום: P

היחסים בין המעצמה הגדולה בעולם ארצות הברית, לבין זו שמתיימרת לרשת אותה, סין, ידעו עליות ומורדות, בעיקר מורדות. ובצל הטענות מצד נשיא ארה"ב דונלד טראמפ כי הסינים נטלו חלק בזיוף הבחירות בהן הפסיד, לעת עתה, במאבק מול בידן הדמוקרטי, ובצל טענותיו של טראמפ כי הסינים הם אלו שייצרו את נגיף הקורונה, והוא אף מכנה אותו 'הנגיף הסיני', דווח היום (חמישי) בכלי התקשורת בארצות הברית כי 1000 חוקרים סינים נמלטו מארצות הברית מחשש שהם ייעצרו בעוון ריגול.

על פי הדיווחים בכלי התקשורת בארצות הברית גורמי מודיעין אמריקניים עוקבים אחרי מעורבות זרה ונרחבת בארצות הברית, ולטענת גורמי המודיעין רק מדינה כמו סין מעוניינת ויכולה לעמוד בראש מערך מקיף כל כך. 

הבריחה של של החוקרים מארצות הברית החלה לאחר שמשרד המשפטים בארצות הברית החל בהליכים נגד גורמים סיניים שעל פי החשד ריגלו אחרי הטכנולוגיה והתעשייה בארה"ב.

בעיתון 'ניו יורק טיימס' דווח כי טראמפ הוציא הוראה להגביל את חופש התנועה של אזרחי סין החברים במפלגה הקומוניסטית. וזאת בנוסף להגבלת משך הוויזה שלהם לחודש בלבד, ולכניסה אחת בלבד לתחומי ארצות הברית.

בסין מנגד טוענים כי ארצות הברית מתנהגת אליה כמו שהתנהגה בשנות המלחמה הקרה, עוד הוסיפו לטעון במשרד החוץ הסיני כי מדובר בדיכוי פוליטי.

כל זה מתרחש יממה אחת בלבד לאחר שבנאט"ו הכריזו אתמול על סין כאיום המשני על מדינות נאט"ו, לאור התבססותה הצבאית ולאור קשריה עם רוסיה, שכזכור הוכרזה כמדינה המאיימת ביותר על מדינות נאט"ו.

עוד הוחלט אתמול בוועידת נאט"ו כי המדינות החברות בה, ובהן ארצות הברית, יקימו מערך מודיעין אשר יעקוב אחרי מערכת היחסים בין סין ורוסיה, ויעקבו אחר התבססותן והתעצמותן הצבאית.

 

סין ארצות הברית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד