י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
דרישת הדחייה מבג"ץ חשפה

פרסום ראשון: השר דרעי שכנע ונתניהו קבר את 'מתווה ניסים'

'מתווה ניסים' שנרקם לבקשת ראה"מ נתניהו ואשר נחשף לראשונה ב'בחדרי' נקבר סופית. בתשובתו לבג"ץ בנושא חוק הגיור שמעוכב, דורש נתניהו דחייה בחצי שנה בשל ההתמודדות עם הנגיף והסבך הפוליטי שלא מאפשר לחוקק, וגם מצדד לראשונה בחוק הגיור הממלכתי של דרעי

פרסום ראשון: השר דרעי שכנע ונתניהו קבר את 'מתווה ניסים'
נתניהו ודרעי צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

בג"ץ אמור לקבל בימים הקרובים הכרעה בנושא סאגת הגיור, ובדרישה להכיר בגיורים הרפורמים, כשלפני כשנתיים הוגש 'מתווה ניסים' על ידי שר המשפטים לשעבר משה ניסים, שנדרש לנושא על ידי ראש הממשלה בנימין נתניהו, אלא שכעת מתברר כי נתניהו עצמו פועל נגד אותו מתווה שרקם האיש שהוא בעצמו מינה.

המתווה נחשף אז לראשונה ב'בחדרי חרדים' ופגש בהתנגדות חריפה של הח"כים החרדים, שהבהירו כי לא יתנו למתווה ולחוק שהוצמד לו לעבור בכנסת. יו"ר ש"ס השר אריה דרעי אף מיהר להגיש את הצעת חוק הגיור הממלכתי.

אלא שכעת, לאחר מאמצים של השר אריה דרעי, אתמול (רביעי) הוגשה תשובה מטעם המדינה לעתירה שעל סדר היום, כשבתשובה נכתב גם בשם ראש הממשלה בנימין נתניהו כי כיוון שאי אפשר להעביר חקיקה בשל המצב הפוליטי, על כן הם דורשים מבג"ץ לדחוק את ההכרעה בעוד חצי שנה, בתקווה שניתן יהיה לחוקק את חוק הגיור הממלכתי שהגה ויזם כאמור השר דרעי.

"נוכח העבודה שאנו עדיין בעיצומו של משבר קורונה, ובשים לב גם למצב המשטרי המורכב בימים אלה", נכתב בתשובת המדינה, "ראש הממשלה סבור יחד עם שר הפנים כי יש צורך בחקיקת חוק גיור ממלכתי ברוח הצעת החוק האמורה".

במשפט זה קובר בעצם ראש הממשלה את 'מתווה ניסים', כאשר עד כה הוא סירב להודיע כיצד יכריע בסוגיה. כאמור בעקבות הסבך הפוליטי בו נמצאת הקואליציה המפולגת, לא ניתן לחוקק את חוק הגיור הממלכתי, בתקווה שלאחר הבחירות תוקם ממשלה שתאפשר לחוקק זאת.

ל'בחדרי חרדים' נודע כי ראש הממשלה סירב תחילה להצטרף לעמדתו של דרעי, אך בתום מספר שיחות שקיימו השניים בעניין, הצליח השר דרעי לשכנע את ראש הממשלה שחשף את עמדתו לראשונה בתשובת המדינה שהוגשה אתמול לבג"ץ.

משה ניסים חוק הגיור חוק הגיור הממלכתי ראש הממשלה בנימין נתניהו

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד