י' ניסן התשפ"ד
18.04.2024
שבוע לחיסול שהסעיר את העולם

שר החוץ האיראני זועם על שתיקת המערב: "מרוץ חימוש מסוכן במפרץ"

בפורום בינלאומי שנערך ברומא, שר החוץ האיראני מוחמד זריף הביע תסכול אל מול שתיקת המערב לחיסול המתוחכם שמיוחס לישראל בלב מדינתו. שר החוץ קרא לשכנותיה של איראן במפרץ שלא לתמוך בישראל | זריף האשים את ארה"ב והמערב בהנעת מרוץ חימוש מסוכן באזור 

שר החוץ האיראני זועם על שתיקת המערב: "מרוץ חימוש מסוכן במפרץ"
מוחמד זריף צילום: טוויטר

שר החוץ האיראני מוחמד ג'וואד זריף האשים את ישראל בהריגת מדען הגרעין הבכיר שלה מוחסן פחריזאדה, תוך שתיקת המערב. זריף, אחד ממובילי הצד "הפרגמטי" במדינה השיעית, קרא גם לשכנות של איראן במפרץ שלא לתמוך בפעולותיה של ישראל נגדה.

"מדוע המערב תומך בטרור הישראלי?" תהה זריף. "מדוע ישראל מבצעת פעולות טרור נגד איראן, כולל הריגת מדען הגרעין שלנו, ללא גינוי ותוצאות מצד המערב?" את הדברים הללו אמר זריף בדברים בפני Med2020, פורום בינלאומי שנערך ברומא.

"אני רוצה לשאול את שכנינו, האם הם מוכנים להילחם במאבק של ישראל עם איראן?" אמר זריף בהתייחס להסכמים האחרונים לנורמליזציה בין ישראל לאיחוד האמירויות הערביות ובחריין.

אף על פי שאף ארגון לא נטל אחריות על הריגת פחריזאדה, איראן האשימה את ישראל. החיסול עשוי לסבך את כוונתו של נשיא ארה"ב הנבחר ג'ו ביידן להחזיר את הסכם הגרעין האיראני. כזכור הנשיא היוצא דונלד טראמפ יצא מההסכם, עליו חתם ממשל אובמה בשנת 2015, ובשנת 2018 טראמפ פרש ממהסכם.

זריף הזהיר כי החלטת הפרלמנט להחזיר את העשרת האורניום תהפוך בקרוב לחוק, אך ניתן לבטל אותה אם הסנקציות נגד איראן יוסרו וארה"ב תחזור להסכם הגרעין ללא תנאים מוקדמים. "אבל ארה"ב צריכה לעשות את הצעד הראשון" אמר זריף.

"לא נסוגנו, ארה"ב עשתה זאת," אמר זריף. "איראן תחזור לציות מלא אך ארה"ב חייבת לממש את התחייבויותיה ללא תנאים מוקדמים. עליהם לנרמל את היחסים הכלכליים של איראן עם העולם. הפסיקו להציב תנאים חדשים ודרישות מקוממות. הראינו למערב את תום לבנו, עכשיו הגיע הזמן שארה"ב תציג את שלהם".

זריף האשים את ארה"ב והמערב בהנעת מרוץ חימוש מסוכן באזור המפרץ ובמכירת נשק בשווי מאות מיליארדי דולרים לסעודיה ולמדינות אחרות במפרץ. לדבריו, איראן לא תישאר מאחור בזמן שכנותיה ימשיכו לבנות את כוחן הצבאי.

חיסול באיראן מוחסן פחריזאדה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד