ט' אדר ב' התשפ"ד
19.03.2024
אחרי העימות האלים באנטוורפן

חבר הפרלמנט החרדי: "ראינו את האלימות; רוצים לברר את המקרה"

לאחר התגרה האלימה אתמול מחוץ לחנות תכשיטים באנטוורפן תועדה על ידי עוברים ושבים ואשר הסתיימה במעצרם של ארבעה אזרחים, חבר הפרלמנט החרדי דורש תשובות מהמשטרה. "האם לא היה דרך אחרת להרגיע את המצב, אם היו הפרות של חוקי הקורונה, יש להתמודד עם אלה בקנסות", תהה

חבר הפרלמנט החרדי: "ראינו את האלימות; רוצים לברר את המקרה"
מיכאל פרייליך, חבר הפרלמנט הבלגי צילום: באדיבות המצלם

חבר פרלמנט חרדי בבלגיה מטעם מפלגת ‏NVA, מיכאל פרייליך, פנה אתמול (חמישי) למשטרת אנטוורפן, לאור תיעוד קשה, בו נראו שוטרים עוצרים באלימות יהודים דתיים, בעיר עקב התקהלות אסורה בשל נגיף הקורונה.

"ראינו את תמונות המעצר ואנו מצטערים שהמצב היה כך, עדיין מוקדם לדבר כי עוד לא פורסמו כל העובדות, אבל בינתיים אנחנו נשאל את המשטרה לגבי המקרה הזה, נבקש הסבר, אנו יודעים שהמשטרה מגנה על אנשים מדי יום, אבל אנחנו רוצים לדעת אם זה לא היה מוגזם במקרה הזה".

עוד כתב חבר הפרלמנט פרייליך: "נעשה שימוש באלימות, האם לא היה דרך אחרת להרגיע את המצב, אם היו הפרות של חוקי הקורונה, יש להתמודד עם אלה בקנסות, יש להגביל את השימוש באלימות פיזית על ידי המשטרה למינימום, ורק אם ממש אין ברירה, אנחנו רוצים להבטיח שזה היה המקרה גם כאן שלא היתה ברירה, בינתיים אנו מבקשים שכולם יקפידו על כל ההוראות לטובת בריאות הציבור".

גם בעלון הנפוץ באנטוורפן החרדית - 'שבת בשבתו', של 'מחזיקי הדת' התייחסו לנושא.

"הננו להודיע בזה לתושבי עירנו שיחיו, שעסקני קהילתנו הק' נועדו השבוע לדיון ארוך עם ראשי המשטרה בעירנו, בו דנו על העבר ועל העתיד. האסיפה התנהלה ב"ה ברוח טובה, וביחד חיפשו את הדרך הנכונה כדי למנוע אי-הבנות ואי-נעימויות בעתיד. במקביל פועלים עסקני קהילתנו הק' בימים אלו מול השלטונות והממונים מטעמם, להכין תוכנית מסודרת, לפיה בתי המדרש יוכלו לישאר פתוחים, כמו לפני מה שאירע בשבוע שעבר, בהתאם לחוקי הבריאות".

בשבוע שעבר דיווחנו כאן ב'בחדרי חרדים', כי משטרת אנטוורפן פיזרה כמה אירועים המוניים, כמו חתונות חרדיות, וקנסה עשרות חוגגים בשל אי ציות לחוקי הקורונה. אתמול (חמישי) בשעות הצהריים התרחשה תגרה אלימה ברחובה של עיר מחוץ לחנות תכשיטים בבעלות יהודית, בין שוטרים ליהודים דתיים מקהילה הגרוזינית.

על פי הידוע, שוטרי סיור של משטרת אנטוורפן שהבחינו בהתקהלות אסורה בתוך חנות תכשיטים בבעלות יהודית, נכנסו כדי לפזר את הנוכחים, שחגגו עם בעל החנות שתיית לחיים לרגל שמחת אירוסין במעונו, אך המפגש הסתיים באלימות קשה ובמעצרם של ארבעה.

במהלך הוויכוח בין שוטרים לאנשי העסקים היהודים מהקהילה הגרוזינית, התפתח מאבק אלים, בסיומו נעצרו ארבעה מהם, אשר שוחררו לביתם לאחר חקירה בתחנה, אך הם יאלצו להופיע בבית המשפט בימים הקרובים, שם יוחלט אם להעמידם לדין.

מיכאל פרייליך קורונה אלימות שוטרים אנטוורפן הפרלמנט בבלגיה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }} | {{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }} | {{ reply.date_parsed }}
טען עוד