ט' אדר ב' התשפ"ד
19.03.2024
הקלטות גפני מהכינוס

מתקפה חריפה על הממלכתי - חרדי: "רוצים להפוך את הציבור"

החלטות מועצת גדולי התורה של 'דגל' שהתקיימה בשעות הבוקר כבר פורסמו, אך לידי 'בחדרי' הגיע תיעוד בלעדי מנאומו המלא של יו"ר הסיעה חה"כ משה גפני בו הוא בוחר לתקוף בפני הרבנים את מערכת החינוך הממלכתי-חרדי, המנסה לדבריו: "לפגוע בעצמאות החינוך החרדי" | האזינו

מתקפה חריפה על הממלכתי - חרדי: "רוצים להפוך את הציבור"
גפני נואם בכינוס המועצת צילום: באדיבות המצלם

חברי מועצת גדולי התורה התכנסו הבוקר (שישי) בבני ברק לדיון על הנושאים שעל סדר היום, בהם: חוק הגיוס, הגיור, ונושא לימוד התורה בזמן הקורונה, בין שאר הדברים שנידונו עלה גם נושא הפיתוח של מוסדות הממלכתי - חרדי, ובהקלטה בלעדית שהגיעה לידי 'בחדרי' נשמע חה"כ גפני תוקף את התופעה.

בדברים שפורסמו מלשכת חבר הכנסת גפני נמסר כי גפני הציג בפני גדולי ישראל חברי מועצת גדולי התורה את הנושאים שעל הפרק, כך בנושא חוק הגיוס שתקוע בידי שר הביטחון בני גנץ ונמצא לוט בערפל המצב הפוליטי, תוך שהוא הבהיר: "נעמוד בתוקף על כך שאם יגיע בסופו של דבר חוק התקציב יגיע איתו גם חוק הגיוס".

אך יש חלק נוסף שלא פרסמו בלשכת גפני, בהקלטה של חה"כ גפני מתוך כינוס המועצת שהגיע לידי 'בחדרי' נשמע גפני תוקף: "אנחנו במערכת החינוך יודעים שמנסים בדרכים של פיתויים לקחת בתי ספר או לקחת הורים ותלמידים ואומרים להם שיתנו להם חינוך עם כסף, עם הטבות ועם הכל... ויהיה חינוך ממלכתי - חרדי , אנשים צריכים להבין שאם לוקחים את הדבר הזה ויש מאוד בשוליים כאלה שמתפתים, הם יגידו להם מה לעשות, איך לחנך, העצמאות של החינוך יכולה להיפגע".

גפני הוסיף ותקף כשהוא מתכוון לממשלה, "ראינו שהם לא רוצים לעשות לנו טובות, הם רוצים לשנות אותנו, הם רוצים לעשות את הציבור החרדי חס וחלילה - ציבור אחר", כשהוא מציין, "הייתה פה תחלואה גבוהה (מקורונה) לצערנו הרב כל החדשות היו על זה, נגד החרדים. אבל ברוך השם אחרי שתלמידי החדרים חזרו ללימוד, ותלמידי הישיבות חזרו ללימוד, בציבור החרדי התחלואה ירדה באופן שהוא ממש ניסים - הם לא מזכירים את זה כי הם לא רוצים להגיד מילה טובה".

גפני זעק, "הם היו צריכים לבקש סליחה גם ממרן שר התורה גם ממרן ראש הישיבה וגם מגדולי התורה שאמרו לחזור ללמוד וראו שלא קרתה שום תקלה". כשהוא מציין בפני גדולי הדור? "היום הם (הממשלה והתקשורת, א״ק) למדו, הם רבים אבל משאירים את החינוך ואם משאירים חינוך זה צריך להיות של עולם התורה".

עוד התייחס חבר הכנסת משה גפני ליוזמת כחול לבן שניסו לקדם את חוק השוויון שירד מסדר היום בדקה ה90, "היה צריך לבוא השבוע לכנסת חוק השווין, המשמעות של העניין, זה שבית המשפט יכול להחליט על נישואים אזרחיים וגיוס בחורי ישיבות על כל דבר היא יכול להגיד שיוון", גפני ציין, "כהן, לוי וישראל - הם לא יבינו מה זה, הם יגידו שישראל גם יכול להיות כהן", כשהוא מעדכן את גדולי הדור, "ואנחנו הצלחנו לגייס רוב שהם לא יכלו להביא את החוק"

גפני הוסיף ופירט כי, "הם (כחול לבן) ינסו השבוע להביא ואנחנו נעשה כל מאמץ שזה לא יקרה", הוא התריע, "זה יכול להיות אסון גדול מבחינת יהודית". תוך שהוא מוסיף ותוקף את כחול לבן, "הם לא מבינים מה זה יהדות, הם לא מבינים שאצלינו לכל אחד יש את התפקיד שלו".

משה גפני מועצת גדולי התורה ממלכתי חרדי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 17 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }} | {{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }} | {{ reply.date_parsed }}
טען עוד