י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
תוך שבוע

דרישה מצה''ל: בטלו את ההתייצבות בלשכת הגיוס

עשרות בחורי ישיבות ואברכי כוללים הציגו דרישה לרמטכ"ל כוכבי באמצעות עו"ד, שיבטל את המדיניות הכופה על בחורים להתייצב באופן פיזי בכדי להגיש את הדיחוי | לטענתם: הנהלים הנוקשים יביאו להחרבת המארג העדין של הקפסולות בישיבות ולהגברת התחלואה

דרישה מצה''ל: בטלו את ההתייצבות בלשכת הגיוס
חרדי בלשכת גיוס צילום: אוליבר פיטוסי, פלאש 90

במכתב ששיגרו עורכי הדין מיכאל ליטווק ואריק קמחי אל הרמטכ”ל כוכבי, בשם עשרות תלמידי ישיבה ואברכי כוללים, הם דורשים ממנו לבטל המדיניות הכופה על תלמידי הישיבות להתייצב באופן פיזי בלשכת הגיוס – תוך סיכון בריאותם. "אין כל צורך בהבאתם ללשכות הגיוס, תוך הרס ''הקפסולות'' עליהן מקפידים בישיבות'', נאמר במכתב.

לדבריהם, "עם כניסתו של משבר הקורונה, שונה נוהל התייצבות בחורי ישיבה בלשכת הגיוס ירושלים, ולפיו תלמידיי הישיבות מתייצבים פיזית באופן אישי בלשכות הגיוס. מי שדאג להסדרת מעמדם של בני הישיבות היו "וועד הישיבות" ארגון מוכר וותיק שעשה את עבודתו נאמנה תוך כדי שיתוף פעולה מלא מול שלטונות הצבא והמפקדים והוא העביר ללשכות הגיוס את טפסי הדיחוי באופן מרוכז".

במכתבם הם מציינים כי "בכל מקרה, כל תלמיד ישיבה מתייצב פיזית לאימות חתימות מול עורך דין ובפועל גם בימים שבשגרה אין כל צורך אמיתי בהתייצבות פיזית של תלמידי ישיבה בלשכות הגיוס. אולם, בוודאי בימים לא פשוטים אלה כשאנו לקראת הגל השלישי והתגברות נוספת של התחלואה עת שנגיף הקורונה מאיים ומשתולל ללא הבחנה, אין כל צורך בהבאת תלמידי הישיבות ואברכי הכוללים ללשכות הגיוס".

"תלמידי הישיבות המקפידים על מלוא הכללים וההנחיות של משרד הבריאות, מצויים ב- "קפסולות" ונעדרים מביתם למשך חודשים ארוכים, נאלצים לבוא במגע עם מאות אנשים בלשכות הגיוס, ללא כל פיקוח ושמירה על ההנחיות. למרבה הצער, המשך התנהלות זו וחוסר הנגישות וההבנה מצידכם יובילו בוודאות להגברת התחלואה בעולם הישיבות וממנו", מצויין במכתב.

עורכי הדין מציינים כי העובדה שדווקא בימים מסוכנים אלה, בהם כמעט ואין קבלת קהל ושירות לאזרחים בכל המוסדות, משרדי הממשלה והרשויות, מתבצע שינוי נהלים המכריחה את תלמידי הישיבות והאברכים להתייצב באופן פיזי בלשכת הגיוס תוך סיכון בריאותם ובריאות בני משפחתם - תמוהה ומוסיפים כי הגיעו לידיהם עדויות קשות המתארות "עשרות בחורים המונחים לעמוד בתור בצפיפות מול שערי לשכת הגיוס ובתוכה ולהמתין להנחיות".

בעקבות כך הם דורשים מהרמטכ"ל אביב כוכבי להנחות את מפקדי הלשכות לשנות את ההנחיה ולהודיע להם על כך בתוך שבוע.

צה"ל לשכת גיוס אביב כוכבי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד