י' ניסן התשפ"ד
18.04.2024
פיצול נוסף בשמאל

יעלון נפרד מלפיד וצפוי להתחבר לגדי איזנקוט

שר הביטחון לשעבר ומי שדרכו הפוליטית עד עתה רצופה במאבקים ופרישות, הודיע כי לקראת הבחירות הקרובות בכוונתו לפרוש מסיעת 'יש עתיד' ולהתמודד באופן עצמאי יחד עם הרמטכ"ל לשעבר גדי אייזנקוט

יעלון נפרד מלפיד וצפוי להתחבר לגדי איזנקוט
יאיר לפיד ובוגי יעלון צילום: הדס פרוש, פלאש 90

בדרך למפלגה רביעית: משה בוגי יעלון שהחל את דרכו במפלגת הליכוד והקים את המפלגה שלו שענתה לשם 'תל״ם' והתחברה תחילה לבני גנץ וכחול לבן ובעקבות הפיצול עברה לסיעת יש עתיד, כעת בדרך למפלגה רביעית.

ביום שישי הוא עשה סוף לשמועות והודיע על כוונתו להתמודד לכנסת הבאה ברשימה יחד עם גדי איזנקוט הרמטכ״ל לשעבר שצפוי להצטרף למערכת הפוליטית, אך עדיין לא ברור מי יעמוד בראש.

"ההחלטה הסופית תתקבל רק כשיוכרז על הבחירות", התייחס יעלון בראיון ל׳החדשות׳, "הכיוון שאני מחפש וזה ממה שמסתמן זה שצריך לבנות כוח חדש. צריך כוח שידבר לקהל שחושב שזה עניין של ימין שמאל, אלא ישר או מושחת ולזה אני מכוון לקראת הבחירות, כדי לשבור את הגושיות כנראה שלפיד ואני נצטרך לרוץ בנפרד".

כשנשאל האם בכוונתו להתמודד יחד עם גדי איזנקוט, הוא השיב: "כן", יעלון סבור כי הוא צריך להיות מקום ראשון, ולטענתו זה מוסכם, "על זה אין דיון כי גדי איזנקוט הבין את הלקח של בני גנץ. אם הוא ייכנס, אז ברור שהוא נכנס אליי למפלגתי ואני מוביל".

יעלון הסביר: צריך לרכוש איזה ניסיון פוליטי, מיניסטראלי, שיש לי ואין לו. הוא איש מצוין אבל כן, זו זירה אחרת מאשר הזירה הצבאית. שם למפלגה? כרגע אנחנו תל"ם, יש מפלגה ויש מבנה, רק צריך להצטרף אליה. אם נחליט על שם חדש? אני לא יודע כרגע, אם הוא יצטרף - אני מקווה, מאמין".

עוד הסביר יעלון על החלטתו להתפצל בפעם השלישית, "אני חושב שהניסיון אפילו המספרי – אנחנו כבר חצי שנה עם הממשלה הזו – האופוזיציה הנוכחית לא מגיעה ליותר מ-46 מנדטים, אם מצרפים את ליברמן זה 54. זה לא 60. כדי להגיע ל-60 צריך לשכנע את אלו שעוד לא החליטו, צריך לשכנע את אלה שכרגע חונים אצל בנט, צריך לשכנע ליכודניקים שעוד זוכרים את הליכוד של העבר ואני חושב שאני יכול להביא אותם".

יעלון לא מסיים בטריקת דלת את השותפות עם לפיד, וגם היום הוא מבהיר: "לפיד יכול להיות ראש ממשלה מצוין, הציבור ישפוט, אבל במתכונת הנוכחית אנחנו חסומים", כאשר בינתיים אין נתק בין השניים והם צפויים להמשיך להתנהל כאותה סיעה עד לפיזור הכנסת באופן וודאי.

לפיד הגיב לדברי שותפו בוגי יעלון, "אני לא כועס על בוגי. מותר לפוליטיקאים לבדוק את מצבם, אבל אם רוצים להחליף שלטון ״יש עתיד״ היא האפשרות היחידה". עוד דווח כי השניים סיכמו בשיחות טלפון לפני כשעה כי ימשיכו לקיים ישיבות סיעה יחד.

גדי אייזנקוט בוגי יעלון יאיר לפיד

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד