י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024

גפני מטיל כתם על המדינה

התקשורת הכלכלית כרכה בין חוק הגמ"חים לחוק בנק ישראל: גפני יעביר את חוק בנק ישראל בתמורה להכשרת הגמ"חים • גפני: "לא היה ולא נברא" • פישר: "מכיר בחשיבות הגמ"חים, אך מתנגד לחוק"

גפני מטיל כתם על המדינה
שווה הרבה יותר. חבילת דולרים

בדיון בועדת הכספים בנוכחות נגיד בנק ישראל הפרופסור סטנלי פישר תקף יו"ר הועדה ח"כ משה גפני את הטענות שנכתבו בכלי תקשורת, כי התנה את אישור חוק בנק ישראל באישור חוק הגמחי"ם שהביא לאישור הממשלה היום בועדת השרים לענייני חקיקה, ואשר יובא מחר לאישור מליאת הכנסת.

גפני אמר כי הגמחי"ם הם חלק ממורשת ישראל והם פועלים מאות שנים, עוד לפני קום המדינה, ואין שום קשר ביניהם לבין חוק בנק ישראל, "כאשר נכנסתי לתפקידי לפני כשנה, נדהמתי לגלות שהגמחי"ם שקיימים לאורך כל ההיסטוריה, חלק ממורשתה המפוארת של עם ישראל, פועלים בניגוד לחוק, אני לא מקבל את המשפט שאומרים ש'יהיה בסדר', לא יתכן שהמדינה לא תכיר רשמית בגמחי"ם שמטרתם הוא הסיוע לזולת, הגמחי"ם הם חלק בלתי נפרד מעם ישראל ומהערבות ההדדית".

גפני ציין, כי כבר בפגישתו הראשונה עם הנגיד לפני חודשים רבים, ביקש ממנו להגיע לפיתרון שיסדיר את הנושא, אך הדבר לא צלח עד כה.

גפני מחה על הניסיון לקשר בין חוק הגמחי"ם לחוק בנק ישראל שבסמכות הוועדה שבראשותו העוסקת בנושא בימים אלה ואמר כי הדיונים בנושא חוק בנק ישראל נמשכים בכל העת במקצועיות מירבית ובהתעמקות בכל סעיף וסעיף והוועדה תאשר אותו בקרוב, לעומת חוק הגמחי"ם עליו הוא דן כבר חודשים ארוכים.

"מה הקשר בין הדברים? כותבים שמדובר רק בגמחי"ם חרדיים, חסרים גמחי"ם בציונות הדתית, גמחי"ם של יוצאי שיריון, גמחי"ם במגזר השלישי? טענו עוד בכתבה שאני רוצה ע"י החוק להוריד את הפיקוח של המדינה מהגמ"חים, למה, עד היום בנק ישראל כן פיקח עליהם? מה הקשר של החוק הזה לחוק בנק ישראל? אין גבול למה שמעיזים לכתוב היום בעיתונות".

נגיד בנק ישראל הפרופסור סטנלי פישר אמר גם הוא בנושא אין כל קשר בין הדברים, "הוצאנו הודעה שאנחנו בכלל מתנגדים לחוק הגמחי"ם שהגיש ח"כ גפני, עם זאת יש להגיע לפיתרון בנושא, מאחר ואנו מכירים בחשיבות הגמחי"ם ומנסים למצוא נוסחה שתהיה מקובלת על הצדדים". הנגיד אמר כי התרומות לגמחי"ם אינם הבעיה, אלא הפקדונות, והוא מקווה שיימצא פיתרון מאחר וחשיבות הגמחי"ם רבה.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד