כ"א תמוז התשפ"ד
27.07.2024

נשיא פנמה הגיע לכותל המערבי

נשיא פנמה מר ריקרדו מרטינאלי ומשלחת גדולה של הממשלה הפנימית וראשי הקהילה היהודית בפנמה התקבלו ברחבת הכותל המערבי על ידי רב הכותל המערבי הגר"ש רבינוביץ וסיירו במנהרות הכותל המערבי.

נשיא פנמה הגיע לכותל המערבי

נשיא פנמה מר ריקרדו מרטינאלי ( Mr. Ricardo Martinelli ) וסגנו מר חואן קרלוס ווארֶלה
( Mr. Juan Carlos Varela ) ומשלחת גדולה של הממשלה הפנימית וראשי הקהילה היהודית בפנמה התקבלו ברחבת הכותל המערבי על ידי רב הכותל המערבי הרה"ג שמואל רבינוביץ שליט"א וסיירו במנהרות הכותל המערבי.

הנשיא הנמנה על ידידי ישראל מקורב מאוד לקהילה היהודית בפנמה והביע את תמיכתו במדינת ישראל ביום הכיפורים בבתי הכנסת המרכזיים של הקהילה.

בביקורו בכותל המערבי ציין את התרגשותו לצעוד על ההיסטוריה של העם היהודי ולבקר במרכזו הרוחני ש להעם היהודי, "במקום הזה אתה מבין את העבר המפואר של העם היהודי".

רב הכותל המערבי הרה"ג שמואל רבינוביץ שליט"א שאירח את הנשיא והפמליה הגדולה לארוחת צהרים, ציין כי הרה"ג ציון לוי זצ"ל ששימש במשך עשרות שנים כרבה הנערץ של הקהילה גדל ברובע היהודי ולמד בישיבת "פורת יוסף" הסמוכה לכותל המערבי. כל עת שביקר בארץ התפלל שחרית ליד הכותל המערבי. וכמוהו אנשי הקהילה היהודית מגיעים לחגוג בר מצוות לבניהם ליד הכותל המערבי, ומבקרים רבות בארץ הקודש.

אנו מביעים כאן, במקום הקדוש לנו את הערכתינו לך הנשיא וממשלתך על התמיכה הבלתי מתפשרת בעם היהודי, במדינת ישראל, ובקהילה היהודית המגובשת והגדולה שבפנמה הוסיף הרב.

הנשיא הבטיח בדבריו להמשיך ולתמוך במדינת ישראל, והביע את תקוותו כי אנשי הקהילה יגבירו את תרומתם למדינת ישראל, למוסדות וארגונים ולמקום הקדוש. יש לקהילה יכולת כלכלית גבוהה וזו מחויבותם ציין הנשיא.

הביקור הסתיים בחתימת הנשיא בספר המבקרים, כשהוא מקבל מרב הכותל המערבי אלבום של מנהרות הכותל. ומעניק אלבום של פנמה להרב.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד