י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024
"מחויבים להחלטת האו"ם"

בחריין מכחישה את הדיווח כי תייבא מוצרים מישראל

בניגוד למה שטען שר המסחר הבחרייני בביקורו בישראל בשבוע האחרון, בבחריין מכחישים את הדיווח על ייבוא מוצרים מההתנחלויות ומרמת הגולן

בחריין מכחישה את הדיווח כי תייבא מוצרים מישראל
רגע חתימת הסכם בחריין צילום: חיים צח, לע"מ

סוכנות הידיעות הבחריינית מדווחת כי גורם בכיר במשרד התעשייה המסחר והתיירות הבחרייני, שולל את הפרסומים לפיהם בחריין תייבא מוצרים מהגדה המערבית ומרמת הגולן, ומדגיש כי בחריין מחויבת להחלטות האו"ם והחלטות הליגה הערבית בנוגע לסחורה ישראלית המיוצרת במקומות אלו.

ההכחשה באה לאחר פרסומים לפיהם בביקור של שר המסחר התעשייה והתיירות הבחרייני, זאיד א-זיאני אמר א-זיאני בתדרוך לעיתונאים ישראלים כי מדינתו תייבא סחורות מהגולן ומהגדה.

אתמול משרד החוץ הפלסטיני מסר כי שר החוץ הבחרייני, עבד א-לטיפ א-זיאני, שוחח בטלפון עם שר החוץ הפלסטיני, ריאד אל-מאליכי, בנושא והבהיר כי אין זה נכון שארצו תאפשר לייבא סחורות מההתנחלויות. כך דווח בכאן 11.

כפי שדווח ב'בחדרי חרדים' ההכחשה מגיעה לאחר ראיון שנתן שר התיירות של בחריין ל'כאן חדשות' אז אמר: "שיתוף פעולה ביטחוני יועיל לשתי המדינות".

כזכור כפי שדווח ב'בחדרי חרדים', בחריין הודיעה כי "בחריין לא תעשה הבחנה בין מוצרים שיוצרו בישראל לבין מוצרים מהתנחלויות", כך אמר אתמול (חמישי) שר התעשייה המסחר והתיירות של בחריין, זאיד בן רשיד אל-זיאני. בחריין לא תבצע הבחנה בין מוצרים מישראל לבין מוצרים מההתנחלויות ותתייחס לכל המוצרים הללו כ"ישראלים". עכשיו הבחריינים מכחישים.

"נתייחס להכל כמוצרים ישראליים. אין לנו שום בעיה עם תיוג או מקור", אמר השר. כך פורסם בסוכנות הידיעות "רויטרס".

על פי הנחיות האיחוד האירופי, יש לסמן בבירור את מוצרי ההתנחלויות ככאלה כאשר הם מיוצאים למדינות חברות באיחוד האירופי. אך ממשל טראמפ בחודש שעבר הסיר הבחנות מהמכס בארה"ב בין סחורות שיוצרו בישראל ובהתנחלויות.

בחריין התנחלויות הסכם שלום

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד