י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
היום בקבינט הקורונה

ה'דיל' של משרד הבריאות תמורת ביטול הסגר בחנוכה

בצל מגמת העלייה במספר החולים נמשכת, יידרשו חברי קבינט הקורונה להחליט בשורה של נושאים קריטיים העומדים על הפרק על מנת למנוע או לצמצם ככל שניתן את הסגר השלישי, כשבמוקד הדיון עומדת שאלת הסגר בחג החנוכה הקרב ובא • הכל על ה'דיל' המסתמן

ה'דיל' של משרד הבריאות תמורת ביטול הסגר בחנוכה
אילוסטרציה צילום: אוליבר פיטוסי, פלאש 90

מגמת העלייה במספר החולים נמשכת, ובקבינט הקורונה אמורים היום (ראשון) להחליט בשורה של נושאים קריטיים העומדים על הפרק על מנת למנוע או לצמצם ככל שניתן את הסגר השלישי, כשבמוקד הדיון עומדת שאלת הסגר בחג החנוכה הקרב ובא.

על פי הדיווח של ירון אברהם בחדשות 12, במשרד הבריאות צפויים לדרוש מהחברים בקבינט הקורונה להחליט מהם המספרים בהם כן ניכנס לסגר, כאשר הרצון הוא לעשות סגר שלישי קצר, ובהודעה מראש.

במשרד הבריאות מקווים שההודעה מראש על סגר עתידי תגרום לציבור להיזהר יותר, ובכך לנסות אולי להימנע מהצורך לסגר, או לקבל אפשרות לקצר את הסגר. "הוויכוח בקבינט צפוי להתמקד במספר הגולמי של המאומתים ובאחוז הבדיקות החיוביות", הסביר אברהם.

עם זאת מסתמן כי בחג החנוכה לא יהיה סגר, רק תהיה המלצה ממשרד הבריאות להימנע ממפגשים בחג החנוכה ולקיים את הדלקת הנרות בחיק המשפחה הגרעינים, במקביל לשמירה על שאר הנחיות הקורונה.

בתוך כך על פי הדיווח ישנם שני נושאים בהם כבר גובשה עמדה מוסכמת בקבינט הקורונה, הראשונה: מערכת החינוך בערים הירוקות והצהובות תמשיך לפעול. השנייה נוגעת לשבים מטורקיה, להם יוצגו 2 אפשריות, או ביצוע 2 בדיקות, אחת בנתב"ג ואחת נוספת, או בידוד כפוי. מנגד בנוגע לסאגת פתיחת הקניונים לא הושגה הסכמה, משרד הבריאות צפוי לדרוש לא לפתוח את הקניונים הגורמים מטבע הדברים למגעים וקרבה בין אנשים, מול אנשי משרד האוצר והכלכלה שצפויים לדרוש להמשיך ולקדם את הפיילוט שהושק בימים האחרונים, ובכך להניע את הכלכלה המקרטעת.

כזכור ביום שישי דווח כי משרד הבריאות הישראלי חתם עם חברת מודרנה על הסכם להכפלה בפי שלושה של כמות החיסונים שהחברה תספק לישראל בשנת 2021, מכמות של 2 מיליון חיסונים לכמות של 6 מיליון חיסונים שיספיקו ל 3 מיליון אזרחים.

ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר על ההכפלה הגדולה כי "זה פי שלושה ממספר החיסונים בחוזה המקורי עם מודרנה, זה נותן לנו תקווה אנחנו רואים את האור בקצה המנהרה. עד אז אנחנו צריכים לשמור על הכללים. המשימה שלנו היא להביא חיסונים, המשימה שלכם – לשמור על הכללים. אם נעשה את זה - אנחנו הולכים לנצח. יחד ננצח את הקורונה".

"לא יהיה אזרח שירצה להתחסן ולא תהיה לנו אפשרות לספק לו את החיסון", אמר שר הבריאות יולי אדלשטיין. "צוותים מקצועיים התחילו בעבודה מאומצת על אופן חלוקת החיסונים. אבל עד שכולנו נהיה מחוסנים ייקח עוד מספר חודשים וחובה על כולנו להקפיד על ההנחיות ולא להיכנס לשאננות", הוסיף נתניהו.

קורונה סגר חנוכה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד