ג' אייר התשפ"ד
11.05.2024

סערה: משרד החינוך פוגע במוסדות החרדיים

נהלי הבקשות לרישוי מוסדות, ירדו כבר בשבוע שעבר מאתר המשרד ונהלים חדשים אין. מנהלי מוסדות זועמים:"יש עוד שבועיים וחצי עד לתאריך האחרון להגשת הבקשות ואין נהלים, זו שערוריה"

בניין משרד החינוך
בניין משרד החינוך

בשבוע עבר מאז חשפנו כאן, כי בעקבות חשיפת עיתון 'משפחה' על גזירות דרקוניות כנגד הציבור החרדי, המסתתרות בין סעיפיו הבירוקראטיים למראה של חוזר המפרט את נוהלי הרישוי של מוסד המבקש לקבל או לחדש רישיון, שיכיר בו כמוסד מוכר שאינו רשמי - הורידו במשרד החינוך מאתר האינטרנט של המשרד את הנהלים הישנים, כשניסוח חדש לנהלים טרם עלה.

"מדובר בשערורייה", אמר מנהל מוסד. "תאריך היעד הסופי למוסד המבקש לקבל או לחדש את הרישיון, הוא בו' בניסן. מתי מתכוונים במשרד החינוך להציג את הנהלים המעודכנים?"

מי שאחראי מטעם משרד החינוך לטפל בבקשות הרישוי, היא חברה חיצונית בשם 'מרמנת', הפועלת מהר חוצבים, ושלעברה מפנים מנהלי המוסדות אצבע מאשימה על הבירוקרטיה המחפירה. "תיקים נאבדים, תהליכים נסחבים, ואין עם מי לדבר. עובדים שם אנשים צעירים שלא יודעים מימינם ומשמאלם. מבחינתם יש פרוטוקול שצריך למלא, וזהו, הם לא מבינם שום מורכבות", טוענים המנהלים.

"עם הסחבת ב'מרמנת', גם אם הנהלים היו מתפרסמים היום, בעל מוסד צריך להתפלל חזק כדי שהבקשה לרישיון תאושר בזמן. מה יעשו שם עם הצפה של בקשות שתקרה בעקבות פרסום מאוחר של הנהלים?" תוהה מנהל נזעם.

ובינתיים, במשרד החינוך, שם מכהן סגן שר חרדי, שלהגנתו יש לומר שהיה עסוק בימי אבל אחר אביו, כמו גם שר שקשוב לצרכי הציבור החרדי, יש כנראה מישהו אחר שקובע את סדר היום. וכך, בסופו של יום, יישארו מנהלי המוסדות מלבד עם שק הצרות התקציביות, עמן מתמודד כל אחד ואחד מהמנהלים העוסקים במלאכת הקודש של החזקת המוסדות, גם עם סחבת בירוקראטית, שתמנע מהם לקבל את המגיע להם - סחבת שיכולה להימנע עם קצת תשומת לב וטיפול יעיל.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 16 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד