י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
לחצו על הברקס

חלמת על רכב מייבוא אישי? מהיום תשלמו יותר

שוק היבוא האישי נמצא בשיאו בשנים האחרונות, כאשר מי שרוצה רכב יוקרתי וזול עושה זאת באמצעות יבוא של רכבים משומשים מחו"ל, על פי התקנות החדשות שניסחו ברשות המיסים, החל מהיום: מס נוסף יוטל על המייבאים שלא ישלימו את כל המסמכים

חלמת על רכב מייבוא אישי? מהיום תשלמו יותר
מגרש מכוניות צילום: פלאש 90

אחת מהדרכים הפופולאריות יותר ויותר בקרב ציבור הנהגים המעוניין ברכבי יוקרה, ולא רק, ובזול, היא לעבוד על ייבוא אישי של רכבים משומשים מחו"ל ובמחיר נמוך יחסית. על פי התקנות החדשות של רשות המיסים שנכנסות לתוקפן היום (ראשון), העסק הופך להיות חסר כדאיות.

על פי הדיווח ב'כלכליסט', החל מהיום ייכנסו לתוקפן תקנות חדשות של רשות המיסים שעל פיהן כל אחד מ-3 סוגי היבואנים המורשים בחוק לייבא רכבים מחו"ל, יידרש להציג את מסמכי המקור של הרכב, באם לא יצליח להמציא את המסמכים, מה שקורה בדרך כלל ברכבים משומשים, יוטל עליו מס נוסף של 7%, וזאת על ידי שלילת מתן הפטור ממס שעמד על 7% הנ"ל. וזאת למרות שאפשר לדעת את כל הפרטים על הרכב מעיון בפרטי השלדה, עד לרמת היום בו הוא יוצר, ובאיזה מפעל, מה שהופך את הדרישה להשגת מסמכים אלו לתמוהה.

עוד הסבירו ב'כלכליסט' כי ישנם 3 סוגי יבואנים, העיקריים הם יבואני הרכב הרשמיים המביאים ארצה את הרכבים מהיבואן לצרכן. בנוסף ישנם עוד 2 סוגים של יבואנים, יבואן עקיף, ויבואן זעיר, היבואן הזעיר מוגבל ל-20 רכבים מיובאים בשנה, מנגד, הוא יכול לייבא גם רכבים משומשים. התקנות החדשות יחולו אמנם על כל היבואנים, אך הבעייתיות בהשגת מסמכי המקור עולה ככל ומדובר ברכבים משומשים.

"היקף היבוא הזעיר לישראל עולה בהדרגה, כאשר אם ב-2017 הגיעו לארץ 150 כלי רכב ביבוא אישי, ב-2020 זינק המספר לכ-1,500 כלי רכב ביבוא אישי עד חודש ספטמבר" מציינים ב'כלכליסט'.

מרשות המיסים מסרו ל'כלכליסט': בהתאם להסכמי הסחר והוראות הדין בישראל, על מנת ליהנות מהעדפת מכס ביבוא טובין לישראל, יש להציג מסמך העדפה כדין, תעודת מקור או מסמך העדפה אחר בהתאם להסכם הסחר הרלוונטי. הדין בעניין יבוא רכבים לישראל אינו שונה בהקשר זה מיבוא טובין אחרים, ובהתאם לכך גם רכב משומש המיובא ביבוא אישי ייהנה מהעדפת מכס בצרוף מסמך העדפה כדין.

יבוא אישי יבוא מקביל רכבים מיסים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד