י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
שמאל ימין שמאל

הקרע בכחול לבן: השר טרופר תופס עמדה במאבק ההסדרה

שבוע לאחר הדיווחים על חילופי המהלומות בין השרה ינקלביץ לחבר הכנסת זמיר שצעק לעברה בישיבת הסיעה "אנחנו לא מפלגה של מועצת יש"ע", הבוקר מצטרף חבר נוסף מכחול לבן לדבריה של ינקלביץ'

הקרע בכחול לבן: השר טרופר תופס עמדה במאבק ההסדרה
חילי טרופר צילום: הדס פרוש, פלאש 90

שר התרבות והספורט חבר הכנסת חילי טרופר (כחול לבן) הצטרף היום (ראשון) לעמדת השר מיכאל ביטון והשרה עומר ינקלביץ לאחר שנשאל היום ע״י קלמן ליבסקינד ב'כאן 11' מהי עמדתו בעניין הסדרת ההתיישבות הצעירה אשר נמצאת על אדמות מדינה חוקיות.

טרופר השיב לליבסקינד "כל מה שניתן להסדיר באופן חוקי יוסדר. כל מה שאי אפשר והוא לא חוקי, לא יכול להיות מוסדר". עוד הוסיף טרופר "אם היועץ המשפטי יודע דרך תקנת השוק, או דרך דברים אחרים, להסדיר את זה, אנחנו מאוד נשמח להסדיר את זה. זוהי עמדת כחול לבן" הדגיש טרופר לסיכום.

בפורום ההתישבות הצעירה ברכו על הדברים ואמרו כי ״משמח לשמוע משר בכיר נוסף בכחול לבן כי עמדת המפלגה היא להסדיר את עשרות היישובים אשר הוקמו על אדמות מדינה ובעידוד ממשלות ישראל. אנו קוראים לראש הממשלה ולשר הביטחון להביא כבר בשבוע הבא החלטת ממשלה שתנחה להסדיר את ההתיישבות. אנו בטוחים כי היא תזכה גם לתמיכת היועץ המשפטי לממשלה״.

כזכור, בישיבת הסיעה של מפלגת כחול לבן שנערכה בשבוע שעבר ביום שני התפתח עימות בין חבר הכנסת אסף זמיר לשרת התפוצות עומר ינקלביץ', לאחר שזו האחרונה אמרה אתמול למפגינים מטעם ההתיישבות הצעירה כי "מפלגת כחול לבן זו מפלגת מרכז שאכפת לה מכל התושבים במדינת ישראל ואין סיבה בעולם שאתם לא תחיו בכבוד. נעשה כל אשר ביכולתנו לסייע לכם". דבריה של ינקלביץ' לא מצאו חן, לשון המעטה, בעיני האגף השמאלי במפלגתה.

זמיר תקף את ינקלביץ' ואמר: "אני חושב שצריך להצביע על פיזור הכנסת ואנחנו הולכים לבחירות מה שינקלביץ' עושה זה נזק גדול. את עושה את זה ממניעים פוליטיים אנחנו לא מפלגה של מועצת יש"ע, מפריע לי שאת מסתובבת ביהודה ושמרון". ינקלביץ אמרה בתגובה, "תדברו איתי במקום לתדרך נגדי, הדעות שלי לא ימין קיצוני, אלו אנשים שהמדינה שלחה. מלח הארץ, לוחמים, רופאים שחיים בתת תנאים".

יושב ראש המפלגה התערב וניסה להרגיע את זמיר, "אנחנו לא נגד הסדרה. בעד היכן שניתן באופן חוקי באדמות מדינה" עוד הוסיף גנץ ואמר כי הוא "מבקש להפסיק עם התדרוכים". גנץ הדגיש כי "מאחזים בלתי חוקיים הם בלתי חוקיים נקודה".

ינקלביץ מחתה על הדברים ואמרה לגנץ "יש שם בני אדם רופאים טייסים אחיות מגיע להם גם, איננו תומכים במאחזים הבלתי חוקיים ולא משנה מי יושב שם, טייס או רופא, זה לא נותן לשבת בשטחים בלתי חוקיים. אני תומך בבקעת הירדן, בהישארות בגושים ללא חזרה לקוי 67. משהב"ט עובד בהסדרה של כל המאחזים שיושבים בשטחים חוקיים. כל סטייה מעבר לקו הזה היא לא הקו של כחול לבן".

חברת הכנסת הילה שי וזאן יצאה להגנתה של השרה ינקלביץ' ותקפה בישיבת הסיעה :"ממתי המפלגה הוכרזה כמפלגת שמאל?" עוד הוסיפה הח"כית, "אני מתוסכלת למה לא מעבירים חוקים שלי, ולמה בכירי המפלגה לא משתפים את חברי הכנסת בעניין ההצבעה על פיזור הכנסת". 

חילי טרופר מפלגת כחול לבן עומר ינקלביץ

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד