י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024

רעידת אדמה: ליצמן מדיח את המנכ"ל

סגן שר הבריאות החליט להדיח את המנכ"ל איתן חי-עם • הרקע: מתיחות סביב פרשיית ביה"ח ברזילי • חי-עם: אם ליצמן ימשיך כך, אשקול להתפטר • ליצמן: שלא ישקול, הוא מפוטר • ומי יהיה המנכ"ל הבא?

אל תשקול, אתה מפוטר. ליצמן עם המנכ"ל הקודם, אבי ישראלי. צילום ארכיון: בחדרי חרדים
אל תשקול, אתה מפוטר. ליצמן עם המנכ"ל הקודם, אבי ישראלי. צילום ארכיון: בחדרי חרדים



רעידת אדמה במשרד הבריאות: על פי ידיעה שפורסמה היום בעיתון 'ידיעות ירושלים', סגן שר הבריאות יעקב ליצמן מתכוון לפטר את מנכ"ל משרד הבריאות איתן חי-עם. הרקע: עמידתו הנחרצת של סגן השר כנגד המשך הבינוי בבית החולים ברזילאי, עקב בעיות קברים במקום.

במאבק הנחרץ הזה, נתקל ליצמן באוייב קשה מבית: מנכ"ל משרדו החליט להתנגד לעמדת סגן השר שמעליו, והודיע לכלי התקשורת כי ישקול את התפטרותו. בתגובה, גמר סגן השר אומר להקדים ולפטרו, בטרם יספיק המנכ"ל 'לשקול' זאת.

ארי גלהר, שחשף את הידיעה ב'ידיעות ירושלים', מספר, בראיון ל'בחדרי חרדים' ו'הכל בקול': "סגן שר הבריאות ח"כ יעקב ליצמן החליט בימים האחרונים לשחרר מתפקידו את מנכ"ל משרד הבריאות הד"ר איתן חי-עם. הסיפור והמתיחות ביניהם מתחילה בימים האחרונים, לאחר שמנכ"ל המשרד איתן חי-עם מוציא הודעה בתגובה לפרסום בערוץ 2 לידיעה כאילו הוא מתכוון להתפטר מתפקידו אם הענין לא יילך לשביעות רצונו בפרשת בית החולים באשקלון".

בתגובתו הודיע המנכ"ל כי הוא שוקל את הענין.

בעקבות זאת, החליט ליצמן בימים האחרונים, "כי לא הוא זה שיקבע מתי ללכת ומתי לא". ליצמן החליט מצידו לשחרר את המנכ"ל מתפקידו.

עוד נודע, כי ליצמן החל בימים האחרונים בחיפושים אחר מועמד חדש לתפקיד מנכ"ל משרד הבריאות. אחד משמות המועמדים שעלה בדיונים בין ליצמן למקורביו, הוא הד"ר רוני גמזו, ששימש בעבר בתפקידים שונים במערכת הרפואה בישראל.

בין השאר כיהן גמזו בתפקידים שונים בבית החולים איכילוב. לפי איך שהדברים נראים כעת, גמזו הוא המועמד ששמו מונח בימים אלה על שולחנו של ליצמן, לתפקיד מנכ"ל משרד הבריאות.

המדינה לליצמן: אנחנו איתך

כזכור, אתמול רשם סגן שר הבריאות יעקב ליצמן ניצחון במאבקו הבלתי נגמר מול ארגוני הבריאות בארץ: המדינה מתייצבת לצידו בפרשיית בית החולים ברזילאי, ומודיעה לבג"צ: אנחנו עם ליצמן.

פרקליטות המדינה ביקשה מבית המשפט העליון לדחות את העתירה בנושא בניית חדר מיון ממוגן בבית החולים ברזילי. בתשובה שהגישה הפרקליטות לבג"ץ עולה כי הממשלה תומכת בהצעת סגן שר הבריאות יעקב ליצמן שלא להזיז קברים עתיקים שנמצאו במקום, ולאמץ את התוכנית החלופית שהוצעה כבר בעבר על ידי ראש הממשלה דאז אהוד אולמרט ומנכ"ל משרדו רענן דינור, לפיה ייבנה חדר מיון ממוגן בשטח שבו נמצא היום מגרש החניה בבית החולים, שהינו במרחק עשרות מטרים מהמיקום בתוכנית המקורית.

בתיאום עם שר האוצר יובל שטייניץ וסגן שר הבריאות יעקב ליצמן, סיכם ראש הממשלה בנימין נתניהו על מיגון בית החולים הקיים במעטפת מיגון חיצונית שתעניק פתרון זמני, עד להשלמת העבודות להרחבת חדר המיון החדש במקום.

אלא שבנושא הזה מצא ליצמן אוייב מבית, הלא הוא מנכ"ל משרדו, שאיים להתפטר. בלשכת ליצמן התקבלה בימים האחרונים ההחלטה להקדים את התפטרותו של המנכ"ל, ולשחררו מהתפקיד. ההשערה היא, כי כבר בימים הקרובים ייצא מכתב הפיטורין, בו יודיע ליצמן למנכ"ל כי היה 'נעים מאוד' בחברתו, והשניים ייפרדו, לא ממש כידידים.

מדוברות לשכת סגן השר ליצמן נמסר כי סגן השר אינו מתייחס לשמועות.



לראיון המלא במשדר הלילה של הכל בקול חייגו: 052-999-66-00


תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 22 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד