י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024

בחירת מעלון בהתאם לגרם המדרגות

מעלון ביתי מאפשר לאדם המתקשה בניידות להשתמש במעלון מבלי תלות בזולת, ולהגדיל באופן משמעותי את רמת הניידות של הנעזרים בכיסאות גלגלים ולהנגיש לו את סביבתו האישית • אז איך בוחרים? ומה הכי מתאים לכם? אנחנו כאן עם כל התשובות

בחירת מעלון בהתאם לגרם המדרגות
מעלון צילום: רמפה מעליות

בחירה נכונה של מעלון היא המפתח לשיפור חייו של המשתמש בו. אך חשוב לזכור כי מעלון הוא איננו 'מוצר מדף' ויש צורך להתאים אותו לסוג המדרגות ואופי השימוש. 

מעלון הוא פתרון שמאפשר ניידות בין כל המפלסים וחדרי הבית לנכה, קשיש, או כל מי שמוגבל בתנועתו.  מעלון ביתי מאפשר לאדם המתקשה בניידות להשתמש במעלון מבלי תלות בזולת, ולהגדיל באופן משמעותי את רמת הניידות של הנעזרים בכיסאות גלגלים ולהנגיש לו את סביבתו האישית. לעיתים מדובר רק במדרגה אחת או שתיים, ולעיתים מדובר על גרם מדרגות ארוך ומתעקל בשוק קיימים סוגים שונים מעלונים ביתים, כל סוג תוכנן כדי לתת מענה לאפשרויות ואופציות שונות. אז איך בוחרים? ומה הכי מתאים לכם? אנחנו כאן עם כל התשובות.

מהו מעלון?

מעלון מיועד לנכים או בעלי מוגבלות אשר מונעת מהם לעלות או לרדת במדרגות.

מעלון ביתי הוא מתקן הרמה העובד בשונה ממעלית, מעלונים מבוססים על טכנולוגיות שונות לשינוע היושב בו. על פי רוב, מעלונים מתאימים לשינוע לגבהים קטנים החל ממספר מדרגות ועד לשתיים – שלוש קומות. השימוש במעלון הוא קל ופשוט - הוא מופעל באמצעות שלט. שקט ובטוח לשימוש.

איך בוחרים מעלון?

בחירת המעלון תלויה בתוואי גרם המדרגות -כל מעלון זקוק לתשתית קונסטרוקטיבית שונה, כל מעלון תופס נפח אחר במרחב הדירה, ועליכם, לבדוק ולברר אילו מעלונים ניתן להתקין אצלכם, מתוכם תבחרו את הדגם שעונה על הצרכים שלכם. כאשר קיימים שני דגמים עיקריים, האחד מתאים לגרם בקו ישר והשני לגרם עקלתון כאשר המדרגות משנות כיוון או שיפוע. מעלוני משטח מתאימים לכל מקום שיש בו גרם מדרגות ואין דרך אחרת בה אדם המרותק לכיסא גלגלים יכול לעקוף את גרם המדרגות.

מעלון כסא למדרגות ישרות בלבד - מעלון כסא בעל מסילת אלומיניום ישרה אשר מתאימה באורכה לאורך גרם המדרגות שלנו. המעלון כסא יקח אותנו בקו אחיד ללא פניה או סיבוב מנקודה א' לנקודה ב' ולהיפך. 

מעלון כסא למדרגות מתעקלות עם פניות וסיבובים - במעלון מסוג זה יש לנו שתי אפשרויות: סיבוב פנימי וסיבוב חיצוני. מעלון כסא מחייב מדידות של גרם המדרגות בצורה מדויקת בבית הלקוח על מנת להבטיח התאמה מושלמת לגרם המדרגות.

למה עוד כדאי להתייחס?

באופן עקרוני ניתן להתקין מעלון בכל גרם מדרגות, אבל קיימת מגבלת רוחב מדרגות עבור כיסא גלגלים כאשר הרוחב המינימלי במדרגות הוא 90 ס"מ. כמו כן, את המעלון ניתן להתקין בגרם מדרגות שאינו נמצא במבנה, אפשרי להתאים את הדגם הנדרש להתקנה חיצונית.

לכן על מנת לבצע את ההתאמה הטובה ביותר ביותר לגרם המדרגות שבביתכם מומלץ לפנות לחברה אמינה ומקצועית עם ידע וניסיון בתחום שתספק לכם אחריות ושירות מהיר במקרה של תקלה או כל בעיה.

 

 

מעלית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד