י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
הרעיד את ביירות

אחרי הפיצוץ האדיר: 'חיזבאללה' תובע דיבה

פיצוץ עז הרעיד את לבנון לפני 4 חודשים, גורמים רבים בארץ הארזים האשימו את החיזבאללה כאחראית לפיצוץ האדיר שגבה מאות קרבנות ואלפי פצועים. כעת בחיזבאללה תובעים דיבה את המשמיצים

אחרי הפיצוץ האדיר: 'חיזבאללה' תובע דיבה
ביירות אחרי הפיצוץ צילום: צילום מסך

לפני 4 חודשים אירע פיצוץ עז בנמל ביירות בירת לבנון, אלפי אנשים נפצעו מאות מתו, ואלפים רבים איבדו את ביתם מהפיצוץ וגל ההדף האימתני בעקבותיו, האצבע המאשימה הופנתה על ידי לא מעט גורמים אל החיזבאללה. כעת הוא נוקם.

על פי דיווחים בכלי התקשורת הערבית אחד מאלו שהאשימו את החיזבאללה בפיצוץ האדיר, חבר בפרלמנט לשעבר המשתייך לקהילת הנוצרים בלבנון, וכן בעליו של אתר המשתייך אף הוא לקהילת הנוצרים בלבנון עומדים בימים אלו במרכז תביעה שהוגשה נגדם על ידי החיזבאללה, בכתב התביעה טוענים בחיזבאללה כי האשמות נגד הארגון היו מטעות ועל כן הם נתבעים דיבה.

את התביעה מוביל חבר הפרלמנט מטעם החיזבאללה איברהים מוסבי, המכהן גם כאחראי המשפטי של ארגון החיזבאללה, שטען כי דווקא בתקופה בה החיזבאללה נתון תחת לחץ בינלאומי הפניית האצבע המאשימה לכיוונם מאיימת על שלום האזרחים בלבנון.

כזכור, בזמן הפיצוץ הגדול בתחילת חודש אוגוסט האחרון לאחר שמצבור של אלפי טונות אמוניום חנקתי התלקחו כתוצאה מאחסון לקוי, חלקים גדולים בבירות הושמדו ותיעודים רבים מכל רחבי האזור הראו את הנזק הגדול שגרם גל ההדף מהפיצוץ האימתני, בפיצוץ נהרגו מעל 200 איש, ונפצעו יותר מ-6000 איש, רבים מהם רק מגל ההדף.

לבנון חיזבאללה פיצוץ

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד