י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024
משבר התקציב

גנץ: חנוכה מתקרב, אולי בכל זאת יקרה נס

למרות שנראה כי אפסו הסיכויים להעביר את תקציב 2021 ובכך למנוע בחירות, יו"ר כחול לבן עדיין משדר אופטימיות לפני פגישתו היום עם שר האוצר. "מאחר ואנחנו מתקרבים לחג החנוכה אולי בכל זאת יקרה איזשהו נס"

גנץ: חנוכה מתקרב, אולי בכל זאת יקרה נס
בני גנץ צילום: דוברות שר הביטחון

מצפה לנס: לקראת שבוע דרמטי בכנסת בו אמורים לקדם את החקיקה לפיזור הכנסת, שר הביטחון ויושב ראש כחול לבן בני גנץ מקווה לנס בחנוכה ואומר כי צריך להעביר את תקציב 2021 בימים הקרובים כדי להימנע מבחירות.

בדברים שנשא בפתח ישיבת הממשלה הבוקר (ראשון), אמר השר בני גנץ: "זה עוד שבוע ללא תקציב 2021 למדינת ישראל, צר לי שכך הם פני הדברים, אבל מאחר ואנחנו מתקרבים לחג החנוכה אולי בכל זאת יקרה איזשהו נס"..

דברי השר גנץ מגיעים לקראת מפגש שצפוי להתקיים במהלך היום בינו לבין שר האוצר ישראל כץ במהלכו הוא צפוי להציג בפני גנץ את התקציב לשנת 2021, כשהסיכוי שאכן תושג פשרה שואפת לאפס, אך עדיין קיימת תקווה קטנה כי אולי הבחירות ידחו לפחות בכמה שבועות או חודשים.

רק ביום שישי הבהיר גנץ כי, "אחרי שנתניהו החליט לא להעביר תקציב-החלטתי לפזר את הכנסת". יו"ר כחול לבן תקף: "לצערי-נתניהו דואג יותר למשפט שלו מאשר למדינה שלו". לקראת פגישתו עם שר האוצר כץ הבהיר גנץ: "אני אומר כבר מעכשיו באופן ברור: זה או תקציב מיד או בחירות".

מחר תתכנס ועדת הכנסת כדי להתחיל בדיון בחוק לפיזור הכנסת. תחילה היא תקבע באיזה ועידה היא תידון, בעוד כחול לבן והאופוזיציה מבקשים שתעלה בוועדת הכנסת, בליכוד דורשים להעביר את החוק לוועדת החוקה בראשה עומד חבר הכנסת יעקב אשר מסיעת יהדות התורה.

בני גנץ תקציב בחירות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד