י' ניסן התשפ"ד
18.04.2024
"מחייב שינוי גישה"

ד"ר אלרעי פרייס דורשת: כל המדינות יוגדרו אדומות

בתכתובת פנימית שדלפה כתבה ד"ר אלרעי פרייס כי היא מעוניינת להפוך את כלל המדינות לאדומות והחוזרים מהן יחויבו בבידוד. "לפי הנתונים יש לא מעט ייבוא בתחלואה ממדינות ירוקות והם אפילו לא נדרשים לבידוד. זה מחייב שינוי גישה"

ד"ר אלרעי פרייס דורשת: כל המדינות יוגדרו אדומות
ישראלים חוששים מהקורונה בשדה התעופה צילום: פלאש 90

ראש שירותי בריאות הציבור ד"ר שרון אלרעי פרייס מעוניינת להעביר מחר (שני) החלטה במשרד הבריאות, לפיה כלל המדינות - כולל אלו המוגדרות ירוקות, יהפכו למדינות אדומות והשבים מהן יחויבו בבידוד - כך דווח ב-ynet.

על פי הדיווח, בתכתובת פנימית שדלפה כתבה ד"ר אלרעי פרייס כי "חשוב לבטל כבר עכשיו את הנושא של מדינות ירוקות". לדבריה, "עם המצב הקיים אין לנו אפשרות להכניס לכאן תחלואה מיובאת. לפי הנתונים יש לא מעט ייבוא בתחלואה ממדינות ירוקות והם אפילו לא נדרשים לבידוד. זה מחייב שינוי גישה".

גם אם הצעתה לא תתקבל, פינלנד תעבור מחר מרשימת המדינות הירוקות למדינות האדומות עקב היקף התחלואה בה. רשימת המדינות הירוקות נכון לעכשיו כוללת את איחוד האמירויות הערביות, בחריין, איי סיישל, סינגפור, אוסטרליה, הונג קונג, ניו זילנד, קובה, תאילנד, פיג'י, טייוואן, רואנדה, דרום קוריאה, אורוגוואי, פינלנד, וייטנאם, סין ויפן. 

מי שיעשה שתי בדיקות קורונה לאחר שובו לארץ (עם הנחיתה ולקראת היום העשירי) ושתי התוצאות יהיו שליליות - ישהה בבידוד 12 יום ובלבד שמילא טופס לקיצור בידוד. מי שלא מילא את הטופס ולא ביצע את שתי הבדיקות - ייאלץ להשלים 14 ימי בידוד.

נציין, כי בישיבת קבינט הקורונה שנערכת כעת, משרד הבריאות ינסה להעביר החלטה לפיה השבים ממדינות כמו טורקיה יחויבו בבידוד במלוניות ולא בבתים, זאת בעקבות הזלזול בבידוד אצל רבים מהשבים. גם בפיקוד העורף תומכים במהלך ומציינים כי הם יכולים להתמודד עם המוני המבודדים.

שרון אלרעי פרייס קורונה בידוד

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד