י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024
מתייחס לחוק הגיוס

גנץ: "לא נכון להסתפק בהעברת חוק קצר מועד"

בטקס קצינים ונגדים מצטיינים בו השתתף היום שר הביטחון בני גנץ יחד עם הרמטכ"ל כוכבי הוא התייחס לסוגיית חוק הגיוס. "לא נכון להסתפק בהעברת חוק גיוס קצר מועד בלי שלצידו יהיה פתרון אמיתי למתווה שירות רחב, שלם ונכון"

גנץ: "לא נכון להסתפק בהעברת חוק קצר מועד"
הרמטכ"ל כוכבי בפגישה ראשונה עם שר הביטחון גנץ צילום: אריאל חרמוני

מתייחס לחוק הגיוס > גנץ: ״לא נכון להסתפק בהעברת חוק קצר מועד״


ברקע הזעם מהסיעות החרדיות על שר הביטחון ויו"ר כחול לבן בני גנץ בטענה כי הוא מחזיק את בחורי הישיבות כ"בני ערובה" ולא מקדם את חוק הגיוס, גנץ מתייחס היום (ראשון) לנושא וקורא למצוא פתרון לטווח הארוך.

בטקס קצינים ונגדים מצטיינים בו השתתף שר הביטחון בני גנץ, והרמטכ"ל רא"ל אביב כוכבי, העניקו תעודות הוקרה ל-32 קצינים ולנגדים מצטיינים מיחידות וממערכי צה"ל השונים. הטקס נדחה מראש השנה ונערך במגבלות הקורונה בקריה בתל-אביב הערב.

בדבריו התייחס גנץ לסוגיית מתווה השירות וחוק הגיוס ואמר: "מדינת ישראל זקוקה למתווה גיוס חדש. מאז כניסתי למשרד הביטחון, אני עובד על מתווה כזה – ששם את צה"ל בראש, אבל יאפשר גם שירות אזרחי שמותאם לצורכי החברה הישראלית כולה".

הוא הוסיף: "מולנו לא עומד רק אתגר של חוק או עיקרון חשוב מאוד של שוויון, אלא הסתכלות כוללת על צרכיה הביטחוניים והחברתיים של מדינת ישראל כעת – ועם הפנים לעשורים הבאים".

"אני מבטיח לכם", הוא התחייב, "שגם אם זה לא יקרה באופן מידי, אאבק ואפעל בכדי שזה יקרה. זה מה שצה"ל צריך. זה מה שמדינת ישראל זקוקה לו. לא נכון להסתפק בהעברת חוק גיוס קצר מועד בלי שלצידו יהיה פתרון אמיתי למתווה שירות רחב, שלם ונכון".

אביב כוכבי בני גנץ חוק הגיוס

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד