כ"א ניסן התשפ"ד
29.04.2024
ברוב מוחץ

סוף לסאגה: הגרי"מ ביטון נבחר לרב הראשי של העיר חדרה

הגאון רבי ישראל מאיר ביטון נבחר הערב ברוב קולות לרב העיר חדרה. השר לשירותי דת דת יעקב אביטן בירך את הרב ביטון שיאריך ימים על ממלכתו וחשף כי בכוונתנו להמשיך את מלאכת מינויי רבני הערים בערים נוספות

סוף לסאגה: הגרי"מ ביטון נבחר לרב הראשי של העיר חדרה
הגאון רבי ישראל מאיר ביטון צילום: באדיבות המצלם

בעיר חדרה נבחר הערב (ראשון) הגאון רבי ישראל מאיר ביטון לכהן כרב העיר. בכך מגיעה לקיצה סאגת הבחירות לרבנות העיר שהחלה בשנת 2017 ונדחתה בשל עיכובים משפטיים.

רק ביום רביעי הוגשה עתירה על ידי תנועת הרפורמים נגד הבחירות, בדרישה לבטל את הבחירות. ביום חמישי דחה בג"ץ את העתירה וקיבל את תשובה המדינה ובכך הבחירות התקיימו במועדן וחברי הגוף הבוחר התכנסו היום בכדי להכריע את זהותו של רב העיר.

על משרת רב העיר התמודדו: הרב ישראל מאיר ביטון, הרב יוסף בוארון, הרב גד אטיאס, הרב משה ברקוביץ, הרב אסף הר נוי, הרב משה והב, והרב חן חלפון סיידה.  

בתום ספירת הקולות, הכריז יו"ר ועדת הבחירות הרב מיכאל עמוס, חבר ביה"ד הגדול, על בחירתו של הרב ישראל מאיר ביטון לרב העיר ברוב מוחץ 27 קולות מתוך 30.

הרב ישראל מאיר ביטון בן 47 בלבד, בוגר ישיבת 'חברון' את שיטת לימודו קנה אצל ראשי הישיבה הרבנים הגרש"ז ברוידא זצ"ל, הגר"א פרבשטיין זצ"ל והגר"ה זקס זצ"ל, ויבלחט"א הגר"ד כהן חבר מועצת גדולי התורה.

הוא הוסמך לרבנות על ידי הרבנות הראשית לישראל והגר"ש משאש זצ"ל רב העיר וראב"ד ירושלים וחבר מועצת הרבנות הראשית לישראל, ומכהן כרב ומורה צדק בעיר חדרה וראש מוסדות אדרת אליהו חבר ביה"ד לדיני ממונות ובעל מחבר ספר 'טל לישראל'.

הגרי"מ ביטון הוא בנו השישי של הגאון רבי שמעון ביטון רבה הראשי היוצא של חדרה במשך כיובל שנים, וחתנו של הגאון רבי פנחס אדרי רבה של גבעתיים.

הרב חזקיהו סאמין מנהל אגף נישואין ורבנות במשרד לשירותי דת וחבר ומזכיר וועדת הבחירות ברך את הרב ביטון וציין כי מדובר בהליך שנמשך כארבע שנים שהגיעה לסיומו עם בחירתו של הרב ישראל מאיר ביטון לתפקיד רב העיר. לדבריו, "ההליך נעשה בשקיפות רבה ולווה על ידי המחלקה המשפטית במשרד לשירותי דת".

הרב סאמין הוסיף כי הוא "מבקש להודות לכל העוסקים במלאכה חברי וועדת הבחירות ועובדי אגף רבנות ונישואין במשרד שתרמו להצלחת ההליך ולבחירת רב עיר בחדרה".  

השר לשירותי דת יעקב אביטן אמר עם בחירתו: "תושבי העיר חדרה זכו היום ברב עיר שהוא תלמיד חכם ידוע שימשיך את מסורת אביו ברבנות. אני מברך את הרב ישראל מאיר ביטון שיאריך ימים על ממלכתו ויזכה לנחת מבני עירו. לא תמה מלאכת מינוי רבני הערים. בכוונתנו להמשיך את מלאכת מינויי רבני הערים בערים נוספות". 

הרב ישראל מאיר ביטון רבנות העיר חדרה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד