י' ניסן התשפ"ד
18.04.2024
גל שלישי בפתח

בתוך שבוע: 3,700 חולי קורונה חדשים מדי יום

הנתונים שהוגשו לקבינט הקורונה מציגים תמונה מדאיגה, לפיה חלה עלייה ממשית בתחלואה בכל המגזרים, וכי ישנה עלייה חדה בחולים קשה. במידה והקצב ימשיך כמות שהוא נגיע בתוך שלושה חודשים ל-7,400 חולים ביממה

בתוך שבוע: 3,700 חולי קורונה חדשים מדי יום
שגרת קורונה בתל אביב צילום: Miriam Alster/Flash90

נתוני דו"ח הקורונה של האוניברסיטה העברית שהוגשו לקבינט הקורונה המתכנס כעת (ראשון), מציג תמונה מדאיגה, לפיה חלה עלייה ממשית בתחלואה בכל המגזרים, וכי ישנה עלייה חדה בחולים קשה. בנוסף, על פי נתוני הדו"ח צפויה יציבות בתמותה ובהבראה בימים הקרובים.

בימים האחרונים חלה עלייה מתונה במספר החולים שמצבם קשה ובמספר המונשמים. מהתחזית שהוצגה לשרים בדיון, עולה כי באופן מיידי מספר המאומתים היומי יעלה ל-2,600 ביממה ומספר החולים שמצבם קשה יעלה ל-420, זאת אם קצב התחלואה הנוכחי יימשך. במידה והקצב ימשיך כמות שהוא נגיע בתוך שלושה חודשים ל-7,400 חולים ביממה.

בעקבות הנתונים הללו, מחברי הדו"ח ממליצים להטיל סגרים מקומיים ביישובים או שכונות בהן יש התפרצות.

ראש המל"ל, מאיר בן שבת אמר בדיון הקבינט כי "ישנה עלייה במספר המאומתים, עלייה במספר הבדיקות ובשיעור המאומתים. לא יהיה נכון לפתוח את הקניונים וההמלצה שלנו היא לדחות את פתיחת הקניונים".

נציין, כי דו"ח המטה לביטחון לאומי מראה כי אמש אחוזי הבדיקות החיוביות בכל המגזרים, היו גבוהים משמעותית מהאחוזים במגזר הכללי, 8.9% במגזר הערבי ו-3.4% במגזר החרדי, לעומת 2.1% במגזר הכללי. 

קורונה מאיר בן שבת האוניברסיטה העברית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד