ח' ניסן התשפ"ד
16.04.2024
פתרון טכנולוגי

אפליקציות יזהירו תושבים מפני ירי בין כנופיות

בכל שנה מתרחשים אלפי אירועי ירי ברחובות ברזיל, בהם עוברי אורח תמימים נפצעים או נהרגים. בערים מסוימות פיתחו אפליקציות שישלחו אזהרות בזמן אמת לתושבים, לגבי אזורים שיש להימנע מלהיכנס אליהם

אפליקציות יזהירו תושבים מפני ירי בין כנופיות
אילוסטרציה צילום: unsplash

בשבוע שעבר הזדעזעה ברזיל בעקבות שני מקרים של שוד בנקים בסגנון הוליוודי. ביום שני בלילה, גברים חמושים בנשק כבד השתלטו על כמה בנקים בעיר קריסיומה שבדרום ברזיל, והפחידו את התושבים. ראש העיר קלסיו סלווארו השתמש ברשתות החברתיות כדי לפנות לאזרחים שלא לצאת מבתיהם.

בדיווחים בתקשורת נאמר כי השודדים לקחו כמה עוברי אורח כבני ערובה במהלך מבצע שארך יותר משעה והשתמשו בהם כמגן אנושי. אולם הקורבנות שוחררו ללא פגע.

למחרת, אירע שוד נוסף בעיר קמטה בצפון ברזיל, אך שם זה הסתיים במוות של בן ערובה, כאשר כ-20 עבריינים הסתערו על בנק ולקחו בני ערובה, אחד מהם נורה למוות אדם ואחר נפצע. הגנבים ברחו.

התרחשותם של שני מעשי שוד מזעזעים כאלה בתוך זמן קצר הינם יוצאי דופן אפילו עבור ברזיל, אך כידוע האלימות ברחובות היא חלק מחיי היומיום במדינה, בין אם במהלך מעצר משטרתי, או קרב יריות, כנופיות סמים או מיליציות, או חילופי אש במהלך פשיטות משטרה.

רק השנה אירעו לפחות 3,000 אירועי ירי במדינת ריו דה ז'ניירו. הנתון הזה לא מגיע מהרשויות. המספר נלקח מנתונים המסופקים על ידי "Onde Tem Tiroteio) "OTT), רק השנה אירעו לפחות 3,000 ירי במדינת ריו דה ז'ניירו. אבל הנתון הזה לא מגיע מהרשויות. המספר נלקח מנתונים המסופקים על ידי "OTT", אפליקציה שמזהירה משתמשים מפני קרב יריות, ובו משתמשים יכולים לדווח על תקריות ירי בעצמם. התרגום של המילים הללו "Onde Tem Tiroteio" פשוטו כמשמעו הוא "איפה יש קרב יריות".

זה התחיל על ידי ארבעה חברים בריו דה ז'ניירו בשנת 2016. "כולנו חווינו תקריות ירי ושמנו לב כי אין דרך לקבל מידע בזמן אמת על רחובות ומצבים מסוכנים", אמר דניס קולי, מתכנת שדואג לצד הטכני של הדברים ופרסומם. "המטרה העיקרית שלנו היא שאנשים יוכלו להגיע ממקום למקום בצורה יותר בטוחה בעזרתנו".

ברזיל אפליקציה אלימות כנופיות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד