כ' ניסן התשפ"ד
28.04.2024
תיעוד בלעדי • "יש גזירה"

הרב הנבחר: "להיבחר לרב צריך לסבול יסורים גדולים" • צפו

זמן קצר לאחר שנבחר ברוב קולות מוחץ לרבה הראשי של העיר חדרה, בתום סאגה משפטית ופוליטית, הגיע הגרי"מ ביטון לבית הוריו ובפני בני המשפחה הודה נרגשות לאביו ואמו וכן לשר הדתות שהביא להיבחרו. וגם תקף את הממסד: "יש גזירת יוון ויש גזירה שלמנות רב בישראל צריך לסבול ייסורים גדולים"

הרב הנבחר: "להיבחר לרב צריך לסבול יסורים גדולים" • צפו
הרב ישראל מאיר ביטון צילום: ארי קלמן, בחדרי חרדים

בתום סאגה ארוכה, נבחר היום (ראשון) הרב הגאון ישראל מאיר ביטון, לרבה של העיר חדרה. הבחירות לתפקיד לוו ונתקלו במוקשים משפטיים ופוליטיים, גם באמצעות עתירה לבג"ץ שעות לפתיחת הליך הבחירה, עתירה שנדחתה ביום חמישי בערב.

בתום הכרזת הבחירות כשהרב זכה ב-27 קולות מתוך 30 מצביעים, התכנסו בני משפחתו לאירוע ניצחון, בבית אביו רב העיר היוצא, הגאון הרב שמעון ביטון, בהשתתפות השר לשירותי דת יעקב אביטן, תוך שמירה על כללי משרד הבריאות.

בפתח דבריו הודה הרב ביטון לאמו ולאביו, רבה היוצא של העיר חדרה, שאמר: "גם האחים שלי מובחרים, חלקם מובחרים ממני, אני נבחרתי להיות הנציג, אבל יש גדולים ממני, ראשי ישיבות, משגיחים, רבנים".

הרב ביטון מלביש בגד חדש לכבוד המאורע.

הרב ביטון הודה לשר לשירותי דת, יעקב אביטן ואמר: "אחד השרים היחידים שאפשר להגיד לו הגאון הגדול, מזכה הרבים, מרביץ תורה לעדרים, כמה קידוש שם שמים האיש הזה עושה בדרום". כשהוא ציין, כי "שאבו אותו למקום הזה בשביל הכאב העצום שיש בעולם הרבנות".

לדברי הרב ביטון, בעולם הרבנות יש גזירה, "יש גזירת יוון ויש גזירה שלמנות רב בישראל צריך לסבול ייסורים גדולים. כתוב 'אדם עולה לגדולה נמחלים כל עוונתיו', פעם זה היה סגולה, היום לא צריך סגולה - זה הלכה למעשה".

"צריך להצמיח זקן לבן כדי לקבל תפקיד של רבנות, אולי מישהו מכוון את זה", זעק הרב החדש, כשהוא מתייחס לסאגה סביב מינויו ותהליכים דומים סביב רבני ערים במקומות נוספות שמתעכבים שנים ארוכות.

הרב ישראל מאיר ביטון בחירות חדרה רבנות העיר חדרה יעקב אביטן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 17 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד