י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
שנה לאחר האירוע

אמו של 'המציל': "מוטי שלי בגן עדן"

שנה לאחר שטבע למוות הנציחו תושבי השומרון והמועצה האזורית שומרון את זכרו של מוטי בן שבת במכשיר הצלת חיים • בן שבת תושב נהריה נספה באסון השיטפון אשתקד • ראש המועצה יוסי דגן: "מוטי היה גיבור ישראל" • אמו של בן שבת: "מוטי שלי בגן עדן"

חילוץ מהצפות גשמים. אילוסטרציה
חילוץ מהצפות גשמים. אילוסטרציה צילום: כב"ה תחנת חדרה

זה קרה בינואר האחרון, העיר נהריה כמו חלקים נרחבים מישראל הוצפו במים לאחר מערכת חורפית קשה מאוד, במהלך השיטפון בעיר הצפונית זינק מוטי בן שבת ז"ל לעבר משפחה שהייתה בסכנת טביעה, הצליח להציל אותה, אך הוא לא שרד, סיפורו הטראגי ריגש את המדינה כולה.

אלישבע רז, תושבת נופים שבמועצה האזורית שומרון, ראתה אף היא את התמונות וסיפרה: "החלטנו אני ובעלי מייד לאחר האירוע שאנחנו ננציח את שמו של מוטי בן שבת ז"ל, התקשרתי לאמא של מוטי ואמרתי לה שאני רוצה להנציח את בנה, עדיין לא ידעתי מה ואיך אבל ידעתי שנעשה משהו מכובד, אמו של מוטי התרגשה מאוד"

רז ביררה אצל חברים שמתנדבים במד"א, שם נאמר לה שיש מחסור גדול במכשירי קורפולס, מכשיר המסוגל לבדוק ולנטר דום לב, התקף לב, ומחלות נוספות תוך כדי נסיעה לבית החולים. מדובר במכשיר שעלותו גבוהה מאוד, אך הם יכולים להציל חיים. רז החליטה שהיא מרימה קמפיין בשומרון ופנתה לראש המועצה יוסי דגן שהתגייס לנושא ורתם את דורון קמיר יו"ר היישוב יקיר, איציק מנדל יו"ר היישוב נופים, עמיחי איתם יו"ר היישוב חוות יאיר ומנשה וחניש יו"ר היישוב רבבה ויחד עם יו"ר הצלה ללא גבולות מר חנן מלכא, שליווה את הפרויקט מתחילתו ועד סופו, ויחד עם תושבי המועצה הם הצליחו לגייס למעלה מ-120,000 ש"ח, "מכיוון שהיה עודף ביקשנו מהתורמים רשות לרכוש גם מכשיר אולטרסאונד אלחוטי שיכול לתת לפראמדיקים עוד פונקציות רפואיות כדי להציל חיים" אומרת רז. ומוסיפה כי היא רוצה להודות לכל התורמים "זו זכות גדולה לקחת חלק בפרויקט הזה".

המכשיר שנתרם לע"נ

ראש המועצה יוסי דגן אמר "ההתגייסות של התושבים להנצחת אדם שהם כלל לא הכירו מחוץ לשומרון מרגשת ומיוחדת, בסופו של יום כולנו אחים והמעשה של בן שבת ראוי שיונצח בטח בדרך של הצלת חיים".

בסוף השבוע האחרון הגיעו הוריו ובתו של בן שבת לשומרון ויחד עם ראש המועצה, אלישבע רז ותושבים נוספים חנכו את המכשירים החדשים שנכנסו לאמבולנסים.

חוה בן שבת אמו של מוטי ז"ל אמרה במהלך האירוע כי מוטי שלה נמצא בגןעדן "עשיתם כאן משהו שהוא בלתי נתפס, אני רוצה להודות לראש המועצה ולכל התושבים שתרמו, זו זכות גדולה עבורינו ואנחנו נגיע לשומרון לבקר"

אביו של מוטי ז"ל, דני, שיחד עם בנו הצליחו להציל 2 משפחות באסון אמר כי מוטי הציל משפחות בחייו אבל גם אחרי מותו הוא ימשיך להציל חיים בזכות אותם מכשירים שנתרמו על ידי התושבים.

בתו של מוטי ז"ל, שי-לי בת ה-11, אמרה באירוע: "אני מאוד מתגעגעת לאבא ומקווה שהוא יחזור כמה שיותר מהר, אני גאה באבא שלי וזה עושה לי טוב שזוכרים את אבא".

ראש המועצה דגן ציין באירוע כי "מוטי בן שבת היה גיבור ישראל, איש שחשב על הכלל לפני שחשב על עצמו, בניגוד לטבע האנושי. אנחנו רוצים לזכור את מוטי שהציל חיים ולכן התרומה הזו של מכשירים מיוחדים שמצילים חיים מותאמת למידותיו ולמעשיו של מוטי, הטקס היה מאוד מרגש ואני מודה להוריו של מוטי שהגיעו וחנכו יחד איתנו את אותם מכשירים".

מוטי בן שבת שטפונות חילוץ מהצפות חילוץ דרמטי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד