י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
הסתבך בעסקת שוחד רחבה

שר האוצר הצעיר ביותר נשלח לכלא

בשנת 2000 מונה קרל היינץ גריסר, לתפקיד שר האוצר באוסטריה, מינויו עורר שיח ציבורי רב, לאור כך שהוא היה שר האוצר הצעיר ביותר בהיסטוריה של אוסטריה, כעת הוא עומד להישלח לכלא ל-8 שנים בגין מעורבותו בעסקת שוחד רחבת היקף

שר האוצר הצעיר ביותר נשלח לכלא
אסיר בכלא. אילוסטרציה צילום: תומר נויברג, פלאש 90

בשנת 2000 מונה באוסטריה קרל היינץ גריסר לתפקיד שר אוצר, בהיותו אך בגיל 31, מדובר היה בשר האוצר הצעיר ביותר שמונה אי פעם באוסטריה, בימים אלו נפסקו נגדו לא פחות מ-8 שנים בכלא האוסטרי, בגין חלקו בפרשת שוחד חמורה ביותר.

על פי הדיווח ב-BBC, בסופו של משפט ארוך, הואשם שר האוצר יחד עם עוד 14 בכירים בשורה של מעשי שוחד, שחיתות, הלבנת הון, זיוף, הונאה, והטיית מכרזים. בכתב האישום נטען כי קרל וחבריו סייעו לתאגיד מסוים באוסטריה להשתלט על מכרז שעסק בהפרטת כ-60 אלף דירות, ולאחר מספר שנים שווי הדירות הוכפל. קרל ועוד בכירים נאשמים כי קיבלו שוחד בסך כ-10 מיליון יורו. כספים שהועברו לחשבונות בנק בליכטנשטיין על למנוע מהרשויות לעלות על עקבות הכספים.

השופטת אמרה עם פרסום פסק הדין, כי באם היה מדובר בכסף כשר, למה הוא הועבר לחשבונות בנק בליכטנשטיין?, עוד פורסם כי לפני פסק הדין קיבלו השופטים מאות עדויות ושיחות מוקלטות, שהוכיחו את הטענות נגד הנאשמים.

בתוך כך, שר האוצר לשעבר מכחיש מכל וכל את מעורבותו בפרשיית השוחד הגדולה, ואף הודיע כי הוא יערער לבית המשפט העליון על פסק הדין שהוגש נגדו.

אוסטריה שר אוצר כלא

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד