י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
ממשלת אחדות?

ניסנקורן צפצף על הליכוד ואישר את שני המינויים

ממשלת אחדות? ניסנקורן לא סופר את הליכוד. למרות היעדרותם של השרה רגב ושני הח"כים החברים בוועדה למינוי שופטים, התכנסו יתר חברי הוועדה ואישרו 61 מינויים חדשים, בתוכם שני מינויים שנויים במחלוקת | השרה והח"כית פנו במכתב לשר | יו"ר הקואליציה: "עוד פרק עצוב בגישה המתריסה והלא מכובדת של כחול לבן"

ניסנקורן צפצף על הליכוד ואישר את שני המינויים
השופט עבאס עאסי/השר ניסנקורן צילום: קובי גדעון/יונתן זינדל, פלאש 90

הוועדה למינוי שופטים בראשות שר המשפטים אבי ניסנקורן מ'כחול לבן' בחרה היום (ראשון) 61 שופטים ורשמים חדשים.

קודם לכן התחוללה דרמה של ממש בוועדה, כאשר שלושה מחבריה, השרה מירי רגב וחברי הכנסת אוסנת מארק וצבי האוזר יצאו מהישיבה בניסיון למנוע שני מינויים הנחשבים בעיניהם לבעייתיים. מינוי השופט עבאס עאסי לבית המשפט המחוזי בירושלים ושל עו"ד הישאם שבאיטה לבית המשפט לענייני משפחה במחוז המרכז.

מינוי השניים עוכב על ידי שרת המשפטים לשעבר איילת שקד, אולם כעת תמכו בהם שלושת נציגי השופטים - נשיאת העליון אסתר חיות ושופטי העליון עוזי פוגלמן וניל הנדל, שני מועמדי לשכת עורכי הדין, עו"ד אילנה סקר ומוחמד נעאמנה, וכן שר המשפטים אבי ניסנקורן.

השופט עאסי נחשב לאחת מדמויות המשפט העוינות ביותר למשטרה, צה"ל והמתיישבים. גורם משפטי בכיר אמר ל'ישראל היום': "אני מבין את הצורך שלהם למנות שופט ערבי, אני לא חושב שזה דבר פסול אבל הם לקחו את האדם הכי קיצוני ושמים אותו בתור שופט מחוזי. כשבני מיעוטים מגישים תביעות נגד המשטרה או צה"ל הוא פוסק לטובתם פיצויים בעשרות ומאות אלפי שקלים, פעם אחר פעם".

הישיבה התקיימה כמתוכנן בהתאם לחוות דעת שחיברה היועצת המשפטית של משרד המשפטים, עוה"ד לאה רקובר, ולפיה ניתן לקיים את ישיבות הוועדה כל עוד משתתפים בה למעלה ממחצית חבריה.

לפי לשון החוק, כדי לכנס את הוועדה יש צורך בהשתתפותם של שבעה חברים לפחות, אלא שכאמור, שר המשפטים אבי ניסנקורן ביקש לפני כמה שבועות חוות דעת משפטית מטעם עו"ד לאה רקובר, היועצת המשפטית של משרד המשפטים, שפירשה את החוק כך שכוונתו היא לרוב חברי הוועדה ולא במקרה שחלקם עזבו במהלך ישיבה.

היועצת רקובר כתבה כי "שאלה זו לא הוכרעה, והושארה תחת ההגדרה 'מצריך עיון'. הצעתנו היא לפרש את הסעיף 'לחומרה', כמתייחס לשאלת הנוכחות בוועדה ולקבוע כי נדרשת נוכחות של רוב חבריה החוקיים של הוועדה - דהיינו, חמישה חברים ומעלה". עקב כך, הוועדה המשיכה את ישיבתה ללא נוכחות החברים שהתנגדו למהלך.

חברת הוועדה, ח"כ אוסנת הילה מארק הגיבה למהלך ועדכנה בחשבון הטוויטר שלה, כי "השרה רגב ואני פנינו במכתב דחוף לשר המשפטים בדרישה להקפיא את הליכי מינוי השופטים שהתקבלו בניגוד לחוק יסוד השפיטה".

יו"ר הקואליציה ויו"ר סיעת 'הליכוד', מיקי זוהר, הגיב למהלך ואמר: "כך לא פועלת ממשלת אחדות. כחול לבן דוהרים לבחירות. מינוי השופטים שנעשה היום באופן חד צדדי, הוא עוד פרק עצוב בגישה המתריסה והלא מכובדת של כחול לבן.
במקום לאחות את הקרעים ולפעול לביטול הבחירות, הם עושים בדיוק את ההפך".

לדברי ח"כ זוהר: "גם בתקשורת (שהכי לא אובייקטיבית נגדנו) יתקשו להלבין את מעשיהם". כך כתב בחשבון הטוויטר שלו.

מירי רגב ועדה לבחירת שופטים שופטים חדשים אבי ניסנקורן עבאס עאסי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד