כ"א תמוז התשפ"ד
27.07.2024

מקפיאים את 'היטל הבצורת' עד סוף 2010

ועדת הכספים אישרה להעלות במליאה הצעת חוק הקובעת: היטל הבצורת, המטיל מס על צריכת מים מעבר למיכסה, יוקפא עד סוף שנת 2010 • הוועדה סייגה: במידה ויחול מחסור במים יחזור ההיטל

צילום אילוסטרציה
צילום אילוסטרציה

טרשי"ם מקבלים מאיתנו הפוליטיקאים למכביר. אבל פה ושם, כשבאמת מגיע, מן הראוי להעניק גם צלשי"ם לנבחרינו בבית המחוקקים.

היטל הבצורת, שהוטל בסוף הקיץ על משקי הבית בישראל על פי מספר נפשות ומצב סוציאלי, זכו לקיתונות של ביקורת מציבור הצרכנים, שחשבון המים שלו האמיר פלאים בן לילה.

יו"ר ועדת הכספים, משה גפני, שהבחין בקשיים שגרם ההיטל לאזרח הפשוט, הודיע כי ילחם בכל כוחו כנגד ההיטל, כשבשלב ראשון פעל חבר הכנסת גפני בצוותא עם אחרים להקפאת היטל הבצורת למשך החורף.

אתמול (ב) קבעה ועדת הכספים בראשותו, כי הקפאת היטל הבצורת, שנועדה להסתיים ב-15 באפריל 2010, תימשך עד 31 בדצמבר 2010, ואישרה בכך להעלות להצבעה במליאה בקריאה ראשונה, הצעת חוק פרטית בעניין שהוגשה על-ידי חברי ועדת הכספים.

הוועדה סייגה, עם זאת, את ההחלטה וקבעה כי במידה ורשות המים תיווכח שיש צורך בגבייה מחודשת של היטל הבצורת, היא תמליץ לשרי האוצר והתשתיות לפנות לוועדת הכספים בבקשה לאשר את גביית ההיטל מחדש.

מנהל רשות המים, פרופ' אורי שני, שהסכים להצעת החוק, הביע חשש: "היכולת שלנו להחזיר את היטל הבצורת לא תהיה קלה. יהיה קשה לוועדת הכספים, מאילוצים פוליטיים, לאשר את החזרת ההיטל". שני הציע שרשות המים תציג קריטריונים אובייקטיביים להחזרת הגבייה של היטל הבצורת.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד