ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024
"מעשה מתועב"

שוב זה קורה: אנדרטה יהודית נוספת חוללה ביוון

אנדרטת השואה המוצבת בעיר לריסה שביוון חוללה שוב יחד עם קירות בית הכנסת המקומי כאשר עליהן רוססו כתובות נאצה אנטישמיות בגנות היהודים | האירוע ביוון מצטרף לשורת דיווחים במהלך השנים האחרונות על פגיעה אנטישמית בסמלים יהודיים במדינה

שוב זה קורה: אנדרטה יהודית נוספת חוללה ביוון
גרפיטי על בית כנסת ביוון בעבר צילום: באדיבות המצלם

משרד החוץ של יוון גינה את השחתת אנדרטת השואה ואת חומת בית הכנסת בעיר לריסה, המקרה בא כהמשך בשורת השחתות דומות בעבר, משרד החוץ כינה את המקרה "נבזי".

"מעשה מתועב זה פוגע בזיכרון קורבנות השואה ואינו עולה בקנה אחד עם התרבות היוונית וערכי החברה היוונית", נכתב בהודעת המשרד. "פעולות כאלה מזכירות לנו את הצורך להיות ערניים בהגנה על ערכינו המוסריים מפני גזענות ושנאה".

הקהילה היהודית של לריסה מסרה כי האירוע התרחש ב-3 בדצמבר, כאשר גבר ריסס על האנדרטה כתובות אנטי יהודיות, על פי הדיווח בתקשורת המקומית, הוא עשה זאת גם על הקיר החיצוני של בית הכנסת הסמוך, אך לא דווח האם הוא נעצר, המשטרה הודיעה כי המקרה נחקר, עדיין לא נמסרה זהות התוקף.

הוועד המרכזי של הקהילות היהודיות ביוון (KISE) גינה את הוונדליזם ומסר כי כי הוא "משדר קנאות דתית וחוסר סובלנות".

זה לא מקרה בודד של ונדליזם ביוון, באוקטובר 2018 חולל בית הקברות היהודי בעיר טריקאלה במעשה הרס אנטישמי. שמונה קברים נהרסו כתוצאה מכך, שניים מהם היו שייכים להורי נשיא הקהילה היהודית בעיר.

בינואר 2019 אלמונים השחיתו את האנדרטה באוניברסיטת אריסטו בסלוניקי שביוון, האנדרטה הוקמה לזכר בית העלמין היהודי שהוחרב על-ידי הנאצים במלחמת העולם השנייה, האנדרטה הוקמה על ידי הנהלת אוניברסיטת אריסטו שגינתה את הוונדליזם וקראה "להפגין ערנות לאירועים של שנאה, גזענות, אלימות עיוורת והרס".

במרץ, 2019, חוללה אנדרטה שהוקמה בעיר טריקאלה לזכרם של 50 יהודים שגורשו למחנה הריכוז אושוויץ. באותה תקופה רוסס גם בית ספר יהודי באתונה בהשמצות אנטישמיות.

באוקטובר השנה קירות בית העלמין היהודי בדרום מערב אתונה בירת יוון הושחתו בריסוס סיסמאות אנטישמיות.

חילול אנדרטה יוון בית כנסת

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד