י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
ראיון ראשון

היועץ לביטחון לאומי שקיבל חנינה: "אובמה עדיין מפוחד"

מייק פלין מי ששימש בעבר כיועץ לביטחון לאומי ונכלא אחרי שהואשם במגעים עם שגריר רוסיה, העניק ראיון ראשון מאז החנינה שקיבל מהנשיא היוצא טראמפ | לדבריו: אובמה המליץ לטראמפ שלא להעסיק אותו כי פחד שיחשוף את הריגול שביצעו בזמנו אחרי הקמפיין של טראמפ

היועץ לביטחון לאומי שקיבל חנינה: "אובמה עדיין מפוחד"
מייקל פלין צילום: מתוך הטוויטר שלו

מייק פלין, היועץ לביטחון לאומי לשעבר, שקיבל חנינה מנשיא ארה"ב היוצא, דונלד טראמפ, אומר כי הוא בוודאות "הכניס את יראת הקל" לנשיא לשעבר ברק אובמה, מכיוון שאובמה עצמו היה זה שהזהיר בשנת 2016 את טראמפ שלא יעסיק אותו.

פלין שהורשע בעדות שקר ל-FBI על מגעיו עם שגריר רוסיה דאז סרגיי קיסליאק, לאחר הבחירות לנשיאות ב-2016, והבטיח כי יום אחד הוא "יפתח את הפה" ויחשוף את כל מה שהוא יודע על חקירת הקשר עם רוסיה.

"אני בטח הכנסתי את פחד הקל לברק אובמה ובטח הוא עדיין מפוחד בגלל הסאגה הארוכה בת הארבע שנים שהכניסו אותי, את משפחתי, את הנשיא דונלד טראמפ ומשפחתו ולמען האמת את כל המדינה למצב לא טוב", אמר פלין לרשת 'פוקס ניוז'.

הבכיר לשעבר בראיון הראשון מאז שקיבל חנינה, אמר כי אובמה ייעץ לטראמפ שלא להעסיק אותו, מכיוון שפלין יחשוף את תפקיד הממשל שלו בריגול על הקמפיין לנשיאות טראמפ.

"כשהוא בחר בי להיות היועץ לביטחון לאומי הם ידעו שהתוכנית הקטנה שלהם לרגל אחר דונלד טראמפ תתפרק ועוד הרבה שגיאות במדיניות חוץ שהם הכניסו את ארצנו, בין אם זו עסקת איראן, נושאים שקורים באסיה, סחר, כל מיני נושאים שהיו בממשל האחרון".

"הם ידעו שאלו סוגי הדברים שהייתי מודע להם, בואו נודה בזה, ברק אובמה מינה אותי פעמיים בצבא, הסנאט אישר אותי, הם ידעו שאני יודע הכל".

אובמה פיטר את פלין כראש סוכנות הביון הביטחונית בשנת 2014 בגלל סוגיות ניהול. פלין שימש כיועצו לביטחון לאומי של טראמפ במשך 25 יום לפני שהנשיא הדיח אותו לאחר שפרסמו דיווחים כי הוא שיקר לסוכני FBI על שיחותיו עם השגריר הרוסי קיסליאק.

הוא הודה באשמה בדצמבר 2017 בכך שהוא שיקר לסוכני FBI ובהמשך ניסה לחזור בו מהטענה ואמר כי הוא לא שיקר בכוונה.

במאי האחרון ביקש משרד המשפטים לבטל את ההרשעה של פלין וטען כי ל-FBI לא הייתה שום סיבה לתשאל אותו, כל מה שהוא אמר להם, כולל שקרים, לא היה מהותי.

אולם בית משפט פדרלי לערעורים בוושינגטון סירב להורות על סגירת התיק, וטראמפ עשה לסאגה סוף כשנתן לו חנינה.

מייקל פלין ברק אובמה דונלד טראמפ

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד