כ"א תמוז התשפ"ד
27.07.2024

סגרו לשעיה בוימלגרין את הבנק

הצרות של בוימלגרין נמשכות: רגולטורים סגרו את שלושת סניפי 'ליברטי פוינט' בניו יורק • זהו הבנק הראשון שנסגר בעיר ניו יורק זה למעלה מעשור • בוימלגרין מתמודד כיום עם תביעות רבות

מפחד מצו עיכוב יציאה. בוימלגרין
מפחד מצו עיכוב יציאה. בוימלגרין

רגולטורים במדינת ניו-יורק סגרו אמש (ה) את בנק ליברטי פוינט שבבעלותו של שעיה בוימלגרין. מדובר בבנק הראשון שנסגר בעיר ניו יורק זה למעלה מעשור, למרות שביתר מדינות ארה"ב נסגרו עשרות בנקים מאז פרוץ המשבר הכלכלי בשנה שעברה. ליברטי פוינט הוא הבנק ה-27 שנסגר מתחילתהשנה האזרחית.

ליברטי פוינט, לו סניף אחד במנהטן ושניים בברוקלין, מתקשה להתמודד עם הלוואות נדל"ן גרועות כבר מספר חודשים. באמצע יולי הורו הרגולטורים לבנק להפסיק להעניק הלוואות ליזמי נדל"ן, ולגייס מזומנים, אך ביום חמישי סגרו הרגולטורים את הבנק והעבירוהו לידי התאגיד הפדרלי לביטוח פקדונות (FDIC).

בנק ואלי נשונל מניו ג'רזי יטול לידיו את פקדונות ליברטי פוינט, המסתכמים ב-210 מיליון דולר, וכעשירית מחובותיו. ואלי נשונל, במסגרת הסכם עם ה-FDIC, הסכים להשתתף עם התאגיד בהפסדים על יתר תיק ההלוואות, לדברי הרגולטורים.

התאגיד מעריך כי סגירת הבנק תעלה לקרן ביטוח הפקדונות שלו 24.8 מיליון דולר. ג'רלד ליפקין, יו"ר ומנכ"ל ואלי נשונל, אמר כי 3 הסניפים של ליברטי פוינט ייפתחו מחדש היום (ו) כחלק מ-201 סניפי ואלי נשונל. בעלי הפקדונות של ליברטי פוינט יהפכו ללקוחות ואלי נשונל.

בוימלגרין, שהיה עד פרוץ המשבר הכלכלי היה יזם נדל"ן בולט, איבד מעשית את חברת אזורים, ומתמודד כיום עם בעיות וסכסוכים רבים. לישראל הוא אינו מגיע יותר, מחשש לצו איסור יציאה מהארץ, אחד הספקים שלו בניו יורק מנסה להכניס את חברת הנדל"ן שלו לפירוק, בעל הבניין בו יושבים משרדיו השיג צו בית משפט לפינויו מהבניין, ובעלי דירות מגישים תביעות בגין עבודות הבנייה המתעכבות, והוא נאלץ לצמצם את כוח האדם בחברה שלו מ-200 ל-15.

קישורים:
מקור: דה מרקר
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד