י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024

האם לעיסת מסטיק גורמת לקמטים?

מחלוקת בין מומחים האם קיים קשר בין לעיסה מרובה של מסטיקים להווצרות קמטים בעור הפנים. "לאנשים שלועסים מסטיק יש דפוס מסוים של קמטים סביב הפה, שנגרמים בשל הלעיסה", אומר פלסטיקאי

 צילום: דוד קורן
צילום: דוד קורן

האם לעיסת מסטיק גורמת לקמטים? ד"ר ג'ואל שלזינגר, רופא עור מוסמך ומנתח פלסטי מנברסקה חושב שכן.

"לרבים מהמטופלים שלי שלועסים מסטיק יש דפוס מסוים של קמטים סביב הפה' ואני חושב שהמסטיק אחראי לחלק מכך", אמר הרופא.

גם ד"ר המה סנדראם, מנתחת פלסטית מוושינגטון ומומחית ללייזר סבורה, כי ללעיסת מסטיק קשר שיר לקמטים ולהזדקנות העור. "אני מאמינה כי לעיסת מסטיק מעודדת פעילות יתר של השריר וכך גם את פירוק רקמת התמיכה שבעור, מה שתורם לאיבוד נפח ואולי גם לאיבוד גמישות העור", אמרה.

"הפעולה של לעיסת המסטיק יכולה לפגוע בחומרים אלו בגיל מוקדם יותר", אומר ד"ר שלזינגר. "היא למעשה דוחפת אותם חוצה ממקומם והם מתפזרים מהר הרבה יותר לעומת אנשים שאינם לועסים מסטיק".

לעומתם טוענת ד"ר ג'יין סוקסמן, רופאת שיניים לילדים מפנסילבניה כי הקשר בין המסטיק לקמטים הוא חדש לה. "אני יודעת שעישון סיגריות גורם לקמטים מעל השפה העליוניה בגלל כיווץ השפתיים, אך מעולם לא שמעתי על מסטיק שגורם לקמטים".

לדעתה ללעיסת מסטיק יתרונות בריאותיים מוכחים: "המסטיק ממריץ את זרימת הרוק, מסייע בהסרת שאריות מזון מהשיניים ומנטרל את החומציות בפה. ובמקרים בהם יש עששת שיניים הוא מונע את הידרדרות המצב".
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד