ח' ניסן התשפ"ד
16.04.2024
מלבינים את התקציב

הקומבינה של המחבלים הפלסטינים לקבלת קצבאות

הרשות הפלסטינית הודיעה כי תעצור את התשלום המיועד לבני משפחתם של אסירים הכלואים בישראל. והחל מהיום הקצבה תתבסס על מצבה הכלכלי של המשפחה | בינתיים, אסירים רבים נקלטים במוסדות הרשות בכדי להשיג את התקציב בדרך עקיפה

הקומבינה של המחבלים הפלסטינים לקבלת קצבאות
אסירים בכלא צילום: דוברות שב"ס

מחוות לחוד ומעשים לחוד: הרש"פ תעסיק אסירים עם דם על הידיים כדי לעקוף את מנגנון התשלום

אסירים פלסטיניים משוחררים המקבלים משכורת מהרשות הפלסטינית, החלו למלא טפסים שבאמצעותם ייקלטו במוסדות הרשות השונים, זאת במטרה להבטיח את המשך קבלת משכורותיהם ועקיפת מנגנון תשלום הכספים של הרשות ל"מחבלים ושהידים" המהווה נקודת סכסוך מרכזית בין ישראל לרשות, כך לפי בכיר במשרד האסירים הפלסטיני.

בראיון שקיים עם העיתון "א-שרק אל-אוסט" אמר הבכיר הפלסטיני כי האסירים המשוחררים החלו למלא טפסים כאלה ואחרים, במסגרת הליך "שיכול להיות ארוך", ובמטרה שייקלטו במוסדות הרשות, וכך ייהפכו משכורותיהם ל"רשמיות" כמו כל פקיד אחר ברשות, כאשר חלק מהם ייקלטו, יוצאו לפנסיה, וימשיכו לקבל את כספם: "מדובר בצעד שנועד למשוך את השטיח מתחת לרגלי הישראלים שמשתמשים במשכורות כקולב להאשמת הרשות בתמיכה בטרור", אמר. כך דווח עומרי חיים בכאן 11.

הקומבינה מגיעה לאחר שהרשות הפלסטינית העבירה לפני שבועיים מסר לדיפלומטים במערב, כי הם מוכנים לשנות את חוק תשלום המשכורות למחבלים כמחווה לביידן.

במסגרת השינוי המתוכנן, משפחות האסירים הביטחוניים הכלואים בישראל לא יקבלו עוד משכורות המבוססות על חומרת המעשה של בן משפחתם הכלוא בישראל ועל חומרת העונש שקיבל, אלא קצבאות המבוססות על מצבה הכלכלי והסוציאלי של המשפחה ועל מספר הנפשות בה. כך דווח גל ברגר.

חוק האסירים הקיים ברשות הפלסטינית כיום, מייצר מצב שבו משכורתו של אסיר ביטחוני גבוהה יותר ככל שרצח יותר ישראלים וככל שהעונש שנגזר עליו כבד יותר ולפיכך גם יושב בכלא לתקופות ממושכות יותר, בהשוואה למשכורתו של אסיר ביטחוני פלסטיני שהואשם בגין עבירות קלות יותר. הרפורמה בעניין תשלום המשכורות למחבלים המתוכננת ברשות, נועדה למנוע מצב שבו הרשות הפלסטינית תחשוף עצמה לתביעות משפטיות בארה"ב עם חידושו הצפוי של הסיוע האמריקני לרשות בתקופת ממשל ביידן. 

רשות פלסטינית תקציב ג'ו ביידן אסירים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד