י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
הנחתת חירום

משבר הקורונה: דיילי אוויר יחלו לעבוד כאחים ואחיות

פיילוט חדש הוצג היום בוועדת המשנה לעידוד תעסוקה | דיילים יתקבלו לעבודה בבית החולים איכילוב ויחלו לשמש כאחים ואחיות אחרי תקופת הכשרה קצרה

משבר הקורונה: דיילי אוויר יחלו לעבוד כאחים ואחיות
מחלקת קורונה צילום: אוליבר פיטוסי, פלאש 90

ועדת המשנה לעידוד תעסוקה והכשרות מקצועיות קיימה הבוקר דיון מעקב אודות קידום תכניות הכשרה לדורשי עבודה, לאור משבר התעסוקה. יו"ר ועדת המשנה ח"כ חווה אתי עטיה ביקשה לקבל סקירה אודות תכניות הכשרה שמקדמים הגופים השונים ואמרה כי: "ידוע שיש כיום מחסור במקצועות שונים, בין היתר בעובדים במקצועות פרא רפואיים כמו מפעילי מכשירי MRI, עובדי סיעוד ועוד. זה הזמן לצאת לדרך עם הכשרות בתחומים האלה ולדאוג לכך שגם יהיו תקנים להעסקה".

ד"ר אופיר פינטו, סמנכ"ל מחקר ותכנון בשירות התעסוקה סקר את פעילות השירות להתמודדות עם המשבר. בין היתר סיפר על פיילוט שיתחיל בקרוב השירות בשיתוף בית חולים איכילוב להסבת דיילים לעבודה כאחים ואחיות. לדבריו, "יש כיום מחסור של כ- 5,000 אחיות במשק. לקחנו דיילים אקדמאים שכנראה שלא יחזרו לעבודה בקרוב ונכשיר אותם לעבוד כאחים ואחיות. אנחנו מתחילים בפיילוט של 50 אקדמאים ואם זה יצליח נרחיב את זה יותר".

פינטו הוסיף כי "ממרץ עד היום פתחנו עשרות כיתות להכשרות מקצועיות עם למעלה מ- 1,40 0 משתתפים. מעל 100 אנשים שכבר נקלטו בעבודה. אנחנו הולכים לפתוח שלוש כיתות הכשרה גם באילת ומתוך תקציב של 20 מיליון מימשנו 13 מיליון ויש לנו עוד הרבה דברים בקנה. במסגרת ההתאמות שלנו לתקופת הקורונה הרחבנו את הפעילות הדיגיטלית של השירות, כולל ייעוץ תעסוקתי שהיה בעבר פרונטלי בלבד, וביצענו למעלה מ-15,000 שיחות ייעוץ בשלושת החודשים האחרונים".

אביעד שוורץ, רפרנט תעסוקה באגף התקציבים במשרד האוצר סקר את מצב הקמת מנהלת ההכשרות במשרד האוצר אמר כי "כרגע יש תהליך פנימי בתוך מטה התשתיות באוצר להקמת המנהלת, צריך לגייס אנשים מהתחום שירכזו את הפעילות. אני מעריך שזה ייקח כמה שבועות ועוד כמה שבועות להתקשרויות נוספות, למשל עם גופים שמבצעים הכשרות. המטרה היא לצאת לדרך עם הכשרות ועוד שנה- שנתיים לעשות בדיקה של איזה הכשרות עבדו ונתנו לנו ערך, כי צריך זמן כדי לבחון אם האדם שהוכשר הצליח להשתלב בשוק העבודה, באיזה שכר וכו'. אנחנו נעבוד במקביל לגופים האחרים שמבצעים הכשרות כמו זרוע העבודה ורשות החדשנות. המטרה היא שלא תהיה חפיפה וכל גוף יפעל בנפרד, יש מספיק אנשים שצריכים הכשרה".

מוטי אלישע, הממונה על זרוע עבודה במשרד העבודה, הרווחה והשירותים החברתיים ציין כי "התפיסה שלנו היום היא לעבוד יותר עם המעסיקים, כולל מסלולים שכוללים מימון מלא ומענקים על הכשרה והשמות מוצלחות. פתחנו פורטל מעסיקים שבו הם יכולים לראות את כל הכלים שיש לנו וקיצרנו את זמני המענה. בגלל שאסור להתקהל אי אפשר לפתוח כיתות, הכשרות בזום אינן אפקטיביות ואנחנו מנסים בכל זאת לבצע הכשרות פרונטליות. השאיפה שלנו היא להגיע ל-40,000 השמות עד סוף 2021". לגבי הקמת מנהלת ההכשרות באוצר אמר: "במקום שיחברו את הכל מפזרים את הכל. אם יש המון שחקנים ואין תכלול ביניהם זה לא דבר יעיל וגם משרד האוצר יודע את זה. כרגע אנחנו ממשיכים כרגיל, משרד האוצר תחום בתחומים מסוימים ומשרד העבודה הוא שירכז את תחום ההכשרות".

עמיחי גבאי, בעל מפעל, ביקר את תכניות ההכשרה הממשלתיות ואמר כי "העסקים היום לקראת קריסה. מיליון איש מובטלים אבל נותנים מס הכנסה שלילי לעובדים והם לא רוצים לעבוד. אני צריך עובד מחר בבוקר לעסק שלי, וכל התכניות שהוצגו כאן נותנות לי פתרון לעוד חודשים. עוד תכנית ועוד תכנית. מבזבזים מאות מיליונים סתם. הביורוקרטיה לא יכולה להיות הזויה כל כך. המדינה האת ירדה מהפסים".

קורונה בית חולים איכילוב אחים דיילים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד