י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
הכנסת מתפזרת

הליכוד החרימו, כחול לבן ניצחו; ועדת הכנסת תדון ביציאה לבחירות

ממשלת מריבה: דיון שעסק בשאלה עניינית התלהט לקרב של ממש וחילופי האשמות הדדיים בין חברי הכנסת השונים | הליכוד וכחול לבן התגוששו שוב בשאלת הזהות באחריות מי המדינה נגררת לבחירות | זמיר: "קבוצה שלא מסוגלת לחלוק ארטיק" זוהר: "מסכנים את הבריאות"

הליכוד החרימו, כחול לבן ניצחו; ועדת הכנסת תדון ביציאה לבחירות
הדיון הבוקר צילום: דוברות הכנסת

ועדת הכנסת קיימה היום (שני) דיון סוער בדרך לפיזור הכנסת, הדיון עסק בשאלה טכנית באיזו ועדה ידונו את ההצעה לפיזור הכנסת אך מהר מאוד היא הפכה לקרב האשמות בין הליכוד לכחול לבן על זהות האשם בהידרדרות המדינה לבחירות.

יו״ר הקואליציה ויו״ר סיעת הליכוד מיקי זוהר אמר בפתח הדיון: "עוד לא מאוחר. עדיין אפשר לשנות את הגישה שלכם. זו מערכת בחירות מיותרת, בעיצומו של משבר קורונה. בחירות בעת הזאת זה סכנה בריאותית לאזרחי ישראל, אתם מסכנים את בריאות אזרחי ישראל, רק כדי לפגוע בנתניהו".

יו״ר הוועדה נציג כחול לבן איתן גינזבורג השיב: "כחול לבן לא צריכה להוכיח כלום. פעלנו כדי לממש את ההסכם ולאשר תקציב. ואתם פועלים מתוך מניעים פוליטיים ואישיים. אתם רוצים לדחות את הבחירות ליולי. לך אין זכות לדבר על החרבת הבית".

נציג יש עתיד חה״כ אלעזר שטרן אמר בדיון: "ידענו שזה לא יעבוד. הלוואי שהבחירות לא היו כורח המציאות כפי שהן עכשיו. אפילו ממשלה מנופחת עם 36 שרים לא מצליחה לנהל את משבר הקורונה כמו שצריך. התרבות הזאת, של אי כיבוד הסכמים ושקרים כבר מחלחלת בציבור. אז מה אם חתמנו. מילה זאת לא מילה. איזו תרבות אנחנו מנחילים למדינה? לפחות הגענו לכך שהמפלגות הערביות אינן פסולות, כפי שראש הממשלה נהג".

גם בימינה צידדו בעמדת כחול לבן ותקפו, חה״כ מתן כהנא אמר: "מיקי זוהר נתן כאן נאום חוצב להבות שכולו פוליטיקה קטנה. רק לפי מה שהסקרים מראים. שום דבר של מהות. בושה וחרפה. יש פה ממשלת מריבה, ממשלה צינית, כל הזמן מסתירים אחד מהשני. חד גדיא".

כהנא תקף, "מי שתוקע את התקציב זה הליכוד, שעושה בו שימוש ציני כדי לפזר את הממשלה. יהיה כאן אסון כלכלי. לכן, בלית ברירה, יש לפזר את הממשלה וללכת לבחירות". ונציג כחול לבן חה״כ גינזבורג הגיב: "אפשר להקים ממשלה אחרת, לא חייבים ללכת לבחירות. אבל אין כאן הסכמות על זה. זה האבסורד".

חבר הכנסת אסף זמיר שהיה השר היחיד שפרש מהממשלה בעקבות הטענות אמר בדיון: "הלכנו ועשינו צעד לא פופולרי בלשון המעטה. כי לא היתה ברירה אחרת. קיבלנו קבוצה שלא מסוגלת לחלוק אפילו ארטיק. אנחנו שבויים בידי קבוצה שמעדיפה שהמדינה והכלכלה יתרסקו, כל זה כדי שחלילה לא יהיה מצב שהם לעשר שניות לבד בשלטון. הלוואי שיהיה תקציב. כל מי שמשלה את עצמו שהדבר הזה פתאום יסתדר ויהיה מדהים, חי בסרט".

לבסוף, סיעות גוש הימין, הליכוד, ש״ס ויהדות התורה החרימו את ההצבעה, כחול לבן ניצחו, והדיון על פיזור הכנסת יתנהל בוועדת הכנסת, יו"ר הוועדה ח"כ גינזבורג אמר בתום ההצבעה: "נקדם כמה שיותר מהר, כולל הגבלת תקציבי בחירות. ייתכן שעוד היום אחרי המליאה כבר נכנס את הדיון הבא לקידום הצעות החוק".

מיקי זוהר בחירות אסף זמיר הליכוד

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד